۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۳۲۵۳۴

میانگین قیمت نفت امسال بالاتر می‌رود

نظرسنجی ماهانه رویترز نشان داد قیمتهای نفت در کل سال ۲۰۲۱ در همین حدود خواهند بود و با کمک واکسنها برای خروج از عمق بحران همه گیری ویروس کرونا روند بهبود آن در اواخر سال شروع می شود.
میانگین قیمت نفت امسال بالاتر می‌رود
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در نظرسنجی رویترز از ۵۰ تحلیلر میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری ۵۴ دلار و ۴۷ سنت پیش بینی شد که بالاتر از ۵۰ دلار و ۶۷ سنت پیش بینی ماه گذشته بود. میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در ژانویه حدود ۵۴ دلار بوده است.
از ۳۲ نفری که در نظرسنجیهای ژانویه و دسامبر شرکت کرده بودند، ۲۸ نفر قیمت مورد پیش بینی را بالاتر برده و خوش بینی اندکی بیشتر نشان دادند.
به گفته تحلیلگران، اوج گیری فعالیت اقتصادی و رونق سفر تحت تاثیر واکسنهای کووید ۱۹ می تواند روند بهبود قیمتها را در نیمه دوم سال تسریع کند اما روند احیا زمان می برد.
فرانک شالنبرگر، تحلیلگر شرکت LBBW گفت: اکنون زمان تنفس است زیرا تقاضا در آینده نزدیک به دلیل ادامه قرنطینه، پایین خواهد ماند.
شناسایی انواع جدید ویروس کرونا، تجدید قرنطینه ها و موانع لجستیکی پیش روی توزیع واکسنها باعث شده است آژانس بین المللی انرژی دورنمای تقاضا در سال ۲۰۲۱ را پایینتر برآورد کند.
عربستان سعودی در واکنش به دورنمای تهدیدآمیز تقاضا، متعهد شده است تولیدش را یک میلیون بشکه در روز دیگر در ماههای فوریه و مارس کاهش دهد در حالی که اکثر تولیدکنندگان اوپک پلاس تولیدشان را در طول قرنطینه های جدید ثابت نگه خواهند داشت.
کایلین بیرچ، تحلیلگر واحد اطلاعات اکونومیست در این باره گفت: ما انتظار داریم اوپک پلاس در فاصله آوریل تا مه در واکنش به تقاضای رو به رشد، محدودیت عرضه خود را به تدریج حذف کند اما سیستم محدودیت عرضه تا اوایل سال ۲۰۲۲ همچنان فعال خواهند ماند و تقاضا در سال ۲۰۲۳ احتمالا به سطح سال ۲۰۱۹ بهبود پیدا می کند.
در نظرسنجی ماهانه رویترز میانگین قیمت نفت آمریکا در سال میلادی جاری ۵۱ دلار و ۴۲ سنت پیش بینی شد که بالاتر از ۴۷ دلار و ۴۵ سنت پیش بینی دسامبر است.
جیووانی استونووو، تحلیلگر موسسه یو بی اس اظهار کرد در کوتاه مدت انتظار می رود تولیدکنندگان شیل آمریکا رویکرد محتاطانه خود را حفظ کرده و تنها زمانی واکنش قویتر به قیمتهای بالاتر نشان دهند که توزیع واکسن از تقاضای بالاتر و پایدار حمایت می کند.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار کردند اگر دولت بایدن تصمیم بگیرد تحریمها علیه ایران را تسهیل کند، میزان عرضه ممکن است رشد بیشتری پیدا کند.
بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس روز جمعه با ۴۴ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۵۵ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه بسته شد. قرارداد نفت برنت برای تحویل در مارس روز جمعه منقضی شد و قرارداد تحویل آوریل با ۲۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در ۵۵ دلار و ۳۵ سنت بسته شد.
بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هفت سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۵۲ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص رشد هفتگی کمتر از ۰.۱ درصد را نشان دادند.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی