۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۳۲۵۵۵

تعطیلی نیروگاه های شیروان به علت کمبود سوخت

مجری نیروگاه های سیکل ترکیبی گفت: از ۶ واحدگازی نیروگاه شیروان که به وسیله گاز و گازوییل کار می‌کنند، تنها ۲ واحد فعال هستند و مابقی به علت تامین نشدن سوخت از مدار خارج شده ا‌ند.
تعطیلی نیروگاه های شیروان به علت کمبود سوخت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   علیرضا نصرالهی، مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ظرفیت یک هزار و ۴۳۲ مگاوات در ۱۴ کیلومتری جنوب شیروان قرار دارد، گفت: فردا با حضور رئیس جمهور، واحد سوم این نیروگاه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به دست رییس جمهوری وارد مدار می شود و بازدهی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان حدود ۴۹ درصد است.
مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی با اشاره به جزئیات فنی این نیروگاه، گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان دارای ۳ واحد بخاری است و ۶ واحد گازی نیز دارد. مجموع هزینه های سه واحد بخار این نیروگاه ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بوده که واحد سوم یک سوم این هزینه را به خود اختصاص داده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه 100 درصد عملیات ساخت این واحد نیروگاهی در کشور انجام شده است،
گفت: برق تولیدی این نیروگاه علاوه بر تامین نیاز محلی به شبکه سراسری وصل خواهد شد.

*نیروگاه گازی و سیکل ترکیبی امکان استفاده از مازوت را ندارند
نصراللهی در پاسخ به سوالی، پیرامون امکان مصرف مازوت در نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی کشور،گفت: این نیروگاه ها به دلیل نوع تکنولوژی به هیچ عنوان امکان استفاده از مازوت را نخواهند داشت و اصولا سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی بخاری مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان امکان صادرات برق به کشورهای همسایه بیشتر خواهد شد، گفت: این نیروگاه از نیروگاه های بزرگ دولتی است که برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر اشتغالزایی غیر مستقیم به همراه داشته است.
این مقام مسئول در واکنش به مصرف سوخت heavy oil در یکی از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی اطراف تهران، ضمن رد این خبر گفت: در توربین گازی، سوخت به طور مستقیم با پره‌های توربین در ارتباط است و استفاده از سوخت‌هایی با سولفور بالا در این توربین‌ها امکان پذیر نیست.

*4 واحد گاز نیروگاه شیروان به علت محدودیت تامین سوخت از مدار خارج شده است
نصراللهی در تشریح این نکته که محدودیت سوخت منجر شده تا از بسیاری از واحدهای تولید برق از مدار خارج شوند، تاکید کرد: از 6 واحدگازی نیروگاه شیروان که به وسیله گاز و گازوییل کار می‌کنند، هم اکنون تنها 2 واحد فعال هستند و مابقی به علت تامین نشدن سوخت از مدار خارج شده ا‌ند.
مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق حرارتی گفت: اکنون بازدهی نیروگاهی کشور۳۹ درصد است که
تلاش می شود تا پایان امسال به ۴۰ درصد افزایش یابد.

*فیلتر سولفور مازوت برای نیروگاه اقتصادی نیست
وی درباره کاربرد فیلتراسیون در نیروگاه ها گفت: فیلتر خروجی عمدتا برای نیروگاه‌های زغال سوز مد نظر است اما در نیروگاه‌های ما فیلتراسیون در مسیر ورودی انجام می‌شود.
مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق حرارتی در پایان ضمن بیان اینکه هزینه برای فیلتر سولفور مازوت برای نیروگاه اقتصادی نیست، گفت: مازوت به هیچ عنوان سوخت اصلی نیروگاه نیست و جز در موارد ضروری استفاده نمی‌شود، بنابراین هزینه کردن برای نصب فیلتراسیون با قیمت بالا اقتصادی نیست.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی