۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۱۳۲۶۷۶

نخستین ضرر بریتیش پترولیوم به خاطر کرونا

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم انگیس اعلام کرد برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته و به خاطر شیوع ویروس کرونا ضرر کرده است.
نخستین ضرر بریتیش پترولیوم به خاطر کرونا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت نفتی بریتیش پترولیوم انگلیس که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی جهان به شمار می‌رود اعلام کرد که در سه ماهه پایانی سال 2020 و به خاطر شیوع ویروس کرونا 115 میلیون دلار ضرر کرده است. دلیل این مسئله کاهش تقاضا برای حامل‌های انرژی در جهان و عملکرد تجاری ضعیف این کشور عنوان شده است.
با توجه به تداوم اعمال محدودیت‌ در مسافرت‌های بین المللی، همچنان شاهد روند نزولی تقاضا برای حامل‌های انرژی در جهان هستیم. به طور کلی در سال 2020 این شرکت بزرگ نفتی 5.7 میلیارد دلار ضرر مالی کرده است که نخستین ترازنامه منفی در 10 سال گذشته برای این شرکت به شمار می‌رود. 
این شرکت در سه ماهه دوم سال 2020 دارایی‌های نفتی و گازی خود را تجدید ارزیابی کرد و ارزش آنها 6.5 میلیارد دلار کاهش یافت.
بریتیش پترولیوم امروز اعلام کرد که کاهش قابل توجه فروش سوخت و گاز، کاهش میزان پالایش و همچنین سود تجاری به شدت بر عملکرد تجاری آن در سه ماهه پایانی سال 2020 اثر گذاشته است.
مورای آچین کلوس، مقام ارشد مایل بریتیش پترولیوم، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آمارهای مالی کنونی نشان‌دهنده گذراندن یک دوره سخت است.
بریتیش پترولیوم می‌گوید که انتظار می‌رود در سال 2021 شاهد بهبود تقاضا برای حامل‌های انرژی باشیم. البته این شرکت نفتی انتظار دارد که افزایش قیمت گاز در بازار  جهانی به بریتیش پترولیوم در شناسایی سود کمک کند. 
این شرکت نفتی اعلام کرده که در سه ماهه نخست سال جاری شاهد تاثیر اعمال محدودیت‌های کرونایی بر تقاضا برای فرآورده‌های نفتی هستیم.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی