۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۱۳۲۷۴۹

صادرات محصولات پتروشیمی لردگان آغاز شد

نخستین محموله صادراتی این واحد روز ۱۶ بهمن به کشور ترکیه صادر شد.
پتروشیمی لردگان
پتروشیمی لردگان

 
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از آغاز صادرات محصول آمونیاک پتروشیمی لردگان خبر داد و گفت: نخستین محموله صادراتی این واحد روز ۱۶ بهمن به کشور ترکیه صادر شد.
 
سجاد رستمی در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران چهارمحال و بختیاری افزود: این مهم با همکاری اداره‌کل گمرک استان در بسترسازی فرایند صادرات محصولات پتروشیمی لردگان محقق شد.
 
به گزارش ایرنا، پتروشیمی لردگان روز پنجشنبه ۲۶آذرماه امسال با دستور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
 
این مجتمع پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۷۵۴ میلیون یورو ارزی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان با ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۸۰ هزار تن اوره به عنوان ششمین مجتمع پتروشیمی کشور و به دست متختصصان و نیروهای داخلی ساخته شده است.
 
این پتروشیمی در منطقه‌ای افتتاح شده که کشاورزی و دامداری از ظرفیت‌های مهم این منطقه به شمار می‌رود اما امروز یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور را در اختیار دارد. گفتنی است ۸۵ درصد از نیروهای متخصص و غیرمتخصص این مجتمع پتروشیمی  از نیروهای بومی استان مشغول به کار هستند.
 
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت  استان در ادامه این آیین با اشاره به تعامل بخش خصوصی و دولت، اظهار داشت: در همین راستا جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به صورت مستمر و منظم در استان برگزار می شود و در قالب این جلسات مشکلات تولیدکنندگان بررسی و راهکارهای رفع آن بررسی می‌شود.
 
رستمی به رشد شاخص‌های صنعتی استان در سالجاری نیز اشاره کرد و گفت: سهم استان تا پایان سال ۹۸ از مجموع طرح‌های درحال اجرای کشور۲.۲ درصد بود در حالی که این رقم در سالجاری به ۲.۳ درصد افزایش یافته است.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استان در بخش میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های در حال اجرا نیز ۱.۲ طرح‌های کشور را در سال گذشته داشت و این رقم در سالجاری به ۱.۴ درصد رسیده است.
 
رستمی ادامه داد: میزان ‌طرح‌های اشتغالزایی استان از مجموع طرح‌های در حال اجرای کشور نیز از ۱.۳ درصد در سال ۹۸ به  ۱.۵ درصد رسیده است.
 
رییس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران نیز در این آیین اظهار داشت: رزمندگان جبهه اقتصادی در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا که ماسک کمیاب شده بود با تدبیر و تفکر و تغییر خطوط تولید نیاز کشور به تجهیزات بهداشتی و پزشکی را تامین کردند و در این زمینه در کنار نظام سلامت قرار گرفتند.
 
سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی با بیان اینکه بخش تولید نیازمند آرامش و همراهی بیش از پیش بخش دولتی است، افزود: اقدامات قابل توجهی تاکنون انجام گرفته است و امید می‌رود در ادامه نیز این همراهی تقویت شود.
 
وی ادامه داد: امروز صنعتگران و تولیدکنندگان کشور نیاز به تسهیلات بانکی ندارند چرا که این تسهیلات با نرخ سود بالا پیامدی جز ضربه زدن به صنعت کشور ندارد.
 
رییس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران تصریح کرد: این در حالی است که تعریف ما از همراهی دولت با بخش خصوصی این است که بخش‌های مختلف از جمله دارایی، مالیات و گمرک با حمایت‌های خود به بخش تولید و صنعت آرامش دهند.
 
سهل‎‌آبادی از اقدامات شکل گرفته در بخش صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری قدردانی کرد و گفت: این استان امروز به بزرگترین تولیدکننده برخی از تولیدات صنعتی کشور تبدیل شده است.
 
وی، پیشرفت‌های شکل گرفته در بخش صنعت را مرهون برکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: این پیشرفت‌ها در تمامی نقاط کشور قابل توجه است.
 
در این همایش از ۵۰ صنعتگر برتر شامل واحدهای نمونه صنعتی، واحدهای برتر سلامت‌محور، واحدهای صنعتی فعال در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، خانواده شهدای صنعتگر، پیشکسوتان این عرصه، صنعتگر جوان و عکاس و خبرنگار برتر حوزه صعت نیز تجلیل شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی