۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۱۳۳۴۱۹

صادرات نفت ونزوئلا رکورد ۱۰ ماهه را زد

صادرات نفت ونزوئلا با فروش بیشتر به مشتریان جدید در بازارهای آسیایی، در فوریه به بیش از ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین میزان در ۱۰ ماه گذشته بود.
صادرات نفت ونزوئلا رکورد ۱۰ ماهه را زد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شمار رو به رشدی از این مشتریان که هیچ سابقه ای در تجارت نفت ندارند، به شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا کمک کرده اند نفت و سوخت بیشتری در آسیا بفروشد. به خصوص از زمانی که وزارت خزانه داری آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ تحریمها را تشدید و سواپ نفت با دیزل را برای مشتریان قدیمی شرکت PDVSA ممنوع کرد.
طبق اسناد شرکت PDVSA، این خریداران که منابع آگاه آنها را مشتریان شبح نامیده اند، خرید نفت ونزوئلا را به طور مداوم افزایش داده اند و از حدود ۱۲۳ هزار بشکه در روز در اکتبر به ۵۶۸ هزار بشکه در روز در ماه گذشته رساندند که معادل سه چهارم از کل صادرات این کشور در مدت مذکور بوده است.
شرکت PDVSA و جوینت ونچرهایش در فوریه مجموعا ۳۰ محموله به میزان ۷۳۲ هزار و ۱۰۷ بشکه نفت و فرآورده های نفتی صادر کردند که تقریبا ۳۵ درصد بالاتر از صادرات ژانویه اما همچنان ۳۴ درصد پایینتر از ۱.۱۱ میلیون بشکه در روز صادرات فوریه سال ۲۰۲۰ بوده است.
این صادرات با ارسال محموله های نفت کوره بیشتر به آسیا افزایش یافت. نفت کوره از معدود فرآورده هایی است که ونزوئلا تولید مازاد دارد و با ۳۳ درصد افزایش، از ۱۰۵ هزار بشکه در روز در ژانویه به ۱۵۵ هزار و ۲۲۰ بشکه در روز در فوریه رسید.
چین، سنگاپور و مالزی مقصدهای اصلی صادرات نفت ونزوئلا بوده و پس از آنها کوبا و اروپا قرار دارند.
بر اساس اسناد شرکت PDVSA، فروش بیشتر در ماههای اخیر به این شرکت اجازه داده سطح ذخایر نفت سنگین خود را در ۹ میلیون بشکه نگه دارد و از کاهش بیشتر تولید در منطقه اورینوکو بلت که بزرگترین منطقه تولیدکننده نفت ونزوئلا به شمار می رود، اجتناب کرده است.
ذخایر نفت سنگین در بندر خوزه ونزوئلا تا ۲۶ فوریه ۹.۰۵ میلیو ن بشکه بود که بسیار پایینتر از ۱۴.۸ میلیون بشکه در پایان ژوئن است.
بر اساس گزارش رویترز به نقل از آمار و منابع آگاه، واردات بنزین ونزوئلا هم ماه میلادی گذشته افزایش یافت.
همزمان بلومبرگ با استناد بر آمار رهگیری کشتی و گزارشهای کشتیرانی اعلام کرد صادرات نفت ونزوئلا در فوریه به دنبال تحریم شدن شرکتهای بازرگانی و افرادی که در صادرات نفت این کشور مشارکت شدند، ۱۳ درصد در مقایسه با ژانویه کاهش یافت و به ۴۱۸ هزار و ۸۵۷ بشکه در روز رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی