۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۱۳۳۶۷۵

تولید نفت عراق افزایش یافت

تولید نفت فدرال و نفت منطقه کردستان عراق هر دو نسبت به ماه ژانویه افزایش داشته‌اند و این کشور در حال حاضر بالاتر از سهمیه‌اش طبق قرارداد اوپک پلاس تولید می‌کند.
تولید نفت عراق افزایش یافت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سازمان بازاریابی نفت عراق، سومو، اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه فوریه که شامل تولید از منطقه نیمه مختار کردستان هم می‌شود، 1.6 درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته و بالاتر از سهمیه این کشور طبق قرارداد اوپک‌پلاس بوده است.
 اطلاعات سومو نشان می‌دهد دومین تولیدکننده بزرگ اوپک 3.868 میلیون بشکه در روز در ماه فوریه تولید داشت که بالاتر از 3.807 میلیون بشکه در روز تولید شده در ماه ژانویه و 3.857 بشکه در روز سهمیه این کشور طبق قرارداد اوپک پلاس بوده است.
 تولید نفت فدرال و نفت منطقه کردستان عراق هر دو نسبت به ماه ژانویه افزایش داشته‌اند.
 تولید نفت فدرال عراق 1.2 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته و به 3.429 میلیون بشکه در روز رسیده است در حالی که تولید در منطقه کردستان با 4.8 درصد افزایش به 439 هزار بشکه در روز رسیده است.
 عراق در کل سال 2020  در بحبوحه قیمت پایین نفت، همه‌گیری ویروس کرونا و بحران مالی در کشور، نتوانست به قرارداد اوپک ‌پلاس پایبند بماند که باعث پیچیده شدن تلاش‌های این ائتلاف برای متعادل کردن بازار نفت می‌شد.
 صادرات نفت عراق در ماه فوریه 4 درصد افزایش یافت و به 3.395 میلیون بشکه در روز رسید. صادرات نفت فدرال عراق با 3.2 درصد افزایش 2.96 میلیون بشکه در روز و صادرات نفت از منطقه کردستان با 9.6 درصد افزایش 435 هزار بشکه در روز گزارش شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی