۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۱۳۳۸۵۷

بحران کمبود سوخت در ونزوئلا

ادامه تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا باعث عمیق تر شدن بحران کمبود سوخت در این کشور و در نتیجه، اختلال در روند تولید و توزیع مواد غذایی شده است.
بحران کمبود سوخت در ونزوئلا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   عرضه گازوئیل در این کشور نفت خیز عضو اوپک (سازمان کشورهای صادر کننده نفت) در پی کاهش تولید در شبکه و تاسیسات پالایشی شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) به سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز و اوج گیری تحریم ها و محدودیت های ایالات متحده به منظور جلوگیری از مبادله گازوئیل و بنزین با  نفت خام ونزوئلا، کمیاب شده است.
با اینکه بر اساس قوانین ونزوئلا، حق خرید و فروش و مبادله بین المللی نفت خام و فرآورده های پالایشی برای دولت و شرکت های در مالکیت دولت محفوظ است، اما گروه هایی به نمایندگی از گله داران و تولید کنندگان شیر به علت بحران کنونی سوخت، درخواست مجوز موقت برای واردات گازوئیل در برابر صادرات نفت خام کرده اند.  
تاکنون پی دی وی اس ای و وزارت خانه های نفت یا اطلاع رسانی ونزوئلا در این باره اظهارنظری نکرده اند.
واشنگتن در ماه اکتبر  یک مورد استثناء را در تحریم هایش بر پی دی وی اس ای به منظور برکنارکردن نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا که به شرکت های انرژی اجازه مبادله سوخت دیزل با نفت خام می داد، تعلیق کرد. مادورو، تحریم های ایالات متحده را عامل و باعث مشکلات ونزوئلا معرفی کرده است. واشنگتن با ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ منجر به پیروزی دوباره مادورو، برای سرنگون کردن او تلاش می کند.
کامیونداران می گویند که عرضه گازوئیل در جایگاه های سوخت، جیره بندی شده و کشاورزان هشدار داده اند که به علت کمبود سوخت، قادر به کاشت یا برداشت محصولاتشان نیستند. بر اساس اسناد و مدارک پی دی وی اس ای، ونزوئلا از ماه نوامبر گذشته موفق به وارد کردن محموله های گازوئیل نشده است.
به گفته یک منبع آگاه در صنعت تولید شکر؛ تاکنون به درخواست مجوز برای واردات گازوئیل از کلمبیا در همسایگی ونزوئلا، پاسخ داده نشده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی