۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۳۳۹۲۵

نابودی ۷۰۰۰ شغل در صنعت نفت کانادا

صنعت نفت کانادا در بحبوحه تلاش تولیدکنندگان برای کاهش هزینه‌هایشان، ممکن است در سال میلادی جاری ۷۳۰۰ شغل دیگر را از دست بدهد.
نابودی ۷۰۰۰ شغل در صنعت نفت کانادا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   واحد اطلاعات نیروی کار نفت "انجمن ملی ایمنی صنعت نفت و گاز کانادا" اعلام کرد این مشاغل در نتیجه ادغام شرکتها به منظور کاهش بار هزینه‌شان تعدیل خواهند شد. این نهاد انتظار دارد اشتغال مستقیم صنعت نفت کانادا امسال به ۱۶۰ هزار و ۷۰۰ شغل برسد که کمتر از ۱۸۸ هزار و ۸۰۰ شغل در سال ۲۰۱۹ خواهد بود. آمار اشتغال امسال تا سال ۲۰۲۳ به ۱۷۶ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.
کارول هاوس، نایب رییس این انجمن گفت: از سال ۲۰۱۴ ما تقریبا ۵۹ هزار شغل معادل حدود ۲۶ درصد از نیروی کارمان را از دست داده ایم.
صنعت نفت کانادا در اوت ۲۰۱۴ پیش از این که بحران قیمت نفت شکل بگیرد، برای ۲۲۹ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده بود.
سی بی سی در گزارشی به تحلیل صنعت نفت کانادا پرداخت که به آلبرتا متمرکز بود، طبق این تحلیل، قلب نفتی این کشور با چالش دو گانه ای روبروست. از یک سو به دنبال راه‌هایی برای حفظ مشاغل در صنعت نفت است و از سوی دیگر این استان باید راه‌هایی را برای مطابقت با برنامه فدرال در راستای یک آینده انرژی پاک‌تر پیدا کند.
صنعت نفت و گاز آلبرتا از دسامبر ۲۰۱۳ که ۱۷۱ هزار شغل ایجاد کرده بود، مجموعا ۳۶ هزار شغل را تعدیل کرده است و تا فوریه سال ۲۰۲۱، آمار اشتغال به بیش از ۱۳۴ هزار نفر کاهش یافت.
به عنوان مثال لغو پروژه خط لوله نفت "کی استون ایکس ال" توسط جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به قیمت ۱۱۰۰ شغل برای صنعت نفت کانادا تمام شد. ادغام شرکت سنووس با هاسکی انرژی تعدیل ۲۱۰۰ نفر دیگر را در آلبرتا به دنبال داشت.
بر اساس گزارش اویل پرایس، آمارها نشان می‌دهد قراردادهای انرژی کانادا در فاصله آغاز سال ۲۰۲۱ تا ۱۸ مارس به ۱۸ میلیارد دلار بالغ شد که بالاترین ارزش مجموع قراردادهای انرژی این کشور در بیش از ۲۵ سال اخیر است. بعلاوه، قراردادهای انرژی کانادایی ۱۶.۲ درصد از قراردادهای جهانی خرید و ادغام در فاصله اول ژانویه تا ۱۸ مارس را تشکیل دادند که بالاترین سهم از سال ۲۰۰۲ بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی