۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۱۳۴۸۷۷

تولید گریدهای جدید در پتروشیمی تندگویان

رئیس واحد تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مبنی بر متنوع‌سازی و کاهش واردات محصولات خارجی از تولید چندین گرید جدید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات خبر داد و اعلام کرد: ایران به جمع کشور‌های فعال در حوزه پژوهش، آزمایش و تولید پلی‌اتیلن ترفتالات زیست تخریب‌پذیر پیوسته است.
تولید گریدهای جدید در پتروشیمی تندگویان
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   «عبدالله شیخ نژاد مقدم» در تشریح مهمترین برنامه‌های متنوع سازی سبد تولید محصولات این زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات صنعت پتروشیمی، گفت: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در حال حاضر محصولات خاصی در مرحله تکمیل دانش فنی و تولید تجاری و صنعتی قرار گرفته اند. 
رئیس واحد تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام اینکه PET گرید فیلم (فیلم‌های Bo PET) برای مصارف صنایع بسته بندی و صنایع غذایی، گرید FH PET (گرید بطری) با هدف کاهش هزینه‌های تولید از جمله این محصولات هستند.
وی درباره برنامه اصلاح و بهینه سازی گرید بطری هم توضیح داد: با این اقدام تولیدکنندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی از طریق Energy Saving (حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد) و تسریع در سرعت خط تولید به دلیل عدم نیاز به پیش گرم کردن طولانی مدت گرانول‌ها موثر خواهد بود و صرفه جویی قابل قبولی در مصرف سوخت و انرژی صنایع تکمیلی و پائین دستی پتروشیمی مصرف کننده این گرید خواهد شد.
این مقام مسئول یکی از اقدامات دیگر را بهینه سازی فرآیند و بالا بردن سرعت ریسندگی از طریق کاهش پارگی نخ‌ها برای گرید نساجی HB PET عنوان کرد و افزود: علاوه بر این تولید گرید‌های جدیدی همچون گرید چادر مشکی، Low Melt برای تولید انواع الیاف نبافته در صنایع نساجی و بهداشتی که فقط سه گرید بین‌المللی دارد، بنابراین در ۶ گرید توانایی تولید را کسب کرده ایم.
شیخ نژاد مقدم درباره تولید گرید جدید High Viscose PET که به اصطلاح نخ پلی‌استر مهندسی هم گفته می‌شود، اظهار داشت: این گرید برای تولید نخ‌های صنعتی با استحکام بسیار بالا به‌کار می‌رود. نخ پلی استر مهندسی با گرید‌های ۸۵۰، ۹۵۰ و ۱۰۵۰ تولید می‌شوند که هر کدام در یک محدوده استحکام برای صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. موارد مصرف نخ پلی استر مهندسی در نخ تایر، چادر‌های برزنتی، پارچه‌های محکم، تور‌های ماهیگیری، طناب‌های بارگیری کشتی و نوار نقاله است.
رئیس واحد تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی شهید تندگویان همچنین از انجام مراحل آزمایشگاهی و صنعتی تولید گرید‌های جدیدی همچون C PET یا کریستال پت به منظور کاربرد در ظروف آون و ماکروویو که سه گرید آن در مرحله کسب دانش فنی بوده خبر داد و افزود: علاوه بر این تولید PET G در مرحله پژوهشی بوده ضمن آنکه مراحل پژوهشی و آزمایشگاهی تولید AUV PET و PET زیست تخریب پذیر در حال انجام است.
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه در دوسال گذشته تاکنون با هدف متنوع سازی سبد محصولات، کاهش ریسک و هزینه‌ها، افزایش سودآوری و پایداری عملیات تولید بیش از ۱۰ محصول و گرید جدید شامل ۶ گرید Low Melt پلی‌اتیلن ترفتالات، High Viscose PET یا نخ پلی‌استر مهندسی، گرید چادر مشکی، AUV PET، PET G و PET تخریب پذیر و ... مراحل تولید تجاری و آزمایشگاهی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی