۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۳۴۹۸۶

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۱

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۳۱ دلار کاهش به ۶۷ دلار و ۲۵ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در حالی که نگرانی ها از محدودیت های گسترده کرونایی در هند و برزیل سبب به حاشیه رانده شدن خوش بینی ها نسبت به ترمیم اقتصادی و تقویت تقاضا برای مصرف سوخت در فصل تابستان شده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 1.31 دلار کاهش به 67 دلار و 25 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز گذشته با 1.43 دلار کاهش به 63 دلار و 58 سنت رسید.
با این حال نفت برنت در مسیر ثبت افزایش ماهانه حدودا 8 درصدی قرار گرفت و نفت خام آمریکا نیز ماه آوریل را با رشد حدودا 10 درصدی به پایان برد. این پنجمین افزایش ماهانه قیمت دو شاخص نفتی در طی 6 ماه گذشته است. اقدامات محرک مالی اقتصادهای بزرگ سبب شده تا تقاضای جهانی برای مصرف نفت تقریبا به سطح قبل از بحران کرونا باز گردد و پایبندی گروه اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نیز در مهار مازاد عرضه موثر بوده است.
در عین حال گسترش کارزار واکسیناسیون در کشورهای مختلف نیز به آرامی در حال برقراری مجدد سفرها شده که به نوبه خود به رشد تقاضای نفت کمک کرده است. در پیش بودن تعطیلات روز کارگر در چین هم سبب شده تا تقاضا برای سوخت در دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان بالا برود.
روز جمعه تحقیق یک موسسه خصوصی نشان داد به دنبال ترمیم تقاضای جهانی فعالیت های کارخانجات ژاپن طی ماه آوریل شاهد سریعترین نرخ رشد از اوایل سال 2018 بوده است.اما در عین حال موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا بر چشم انداز کلی اقتصاد این کشور سایه افکنده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی