۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۳۵۱۵۸

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۷

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۴۲ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    در حالی که ادامه کارزار واکسیناسیون کرونا در آمریکا و اروپا سبب تقویت چشم انداز تقاضا در کشورهای غربی شده و انتظار می رود آمارهای مثبتی از بازار کار آمریکا منتشر شود، قیمت نفت پس از کاهش قابل توجه در روز پنجشنبه، امروز شاهد افزایش بود هرچند رکورد شکنی تعداد مبتلایان در هند سبب شد تا رشد قیمت محدود باشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 33 سنت معادل 0.48 درصد افزایش به 68 دلار و 42 سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد کاهش 1.3 درصدی بود. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم که دیروز 1.4 درصد افت کرده بود امروز با 31 سنت معادل 0.48 درصد افزایش به 65 دلار و 2 سنت رسید.
تحلیلگران سیتی بانک در یادداشتی نوشتند: «در حالی که روند واکسیناسیون ادامه دارد و فصل سفرهای تابستانی در پیش است، انتظار می رود تقاضا برای مصرف سوخت تقویت شود و اعتماد بازار به ترمیم تقاضا افزایش یابد.»
بر اساس آمار رسمی، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش داشت. بر اساس نظرسنجی رویترز از گروهی از اقتصاددانان، انتظار می رود بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا در ماه گذشته حدود 978 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده باشد. در عین حال کاهش محدودیت های قرنطینه در اروپا نیز در تقویت چشم انداز رشد تقاضا برای نفت موثر بوده است.
اما در شرق جهان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند تنها در یک روز به بیش از 414 هزار نفر رسیده که رقمی بی سابقه است. تاکنون بیش از 234 هزار نفر در هند جان خود را از دست داده اند. شیوع کرونا سبب کاهش قابل توجه تقاضا برای مصرف انرژی در هند شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی