۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۳۵۴۸۴

ریزش ۱۴ هزار و ۱۳۹ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۱۴ هزار و ۱۳۹ واحد کاهش همراه شد.
ریزش ۱۴ هزار و ۱۳۹ واحدی شاخص بورس
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در حالی که دیروز مصوبه اختصاص معادل ریالی 200 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه منتشر شد، انتظار می‌رفت امروز بورس تهران رشد کند، اما برخلاف انتظارات از ابتدای بازگشایی بازار شاخص کل روند روبه کاهش پیدا کرد، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با کاهش 14 هزار و 139 واحد به رقم یک میلیون و 174 هزار و 671 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 4 هزار و 135 واحد به رقم 406 هزار و 574 واحد رسید.
ارزش بازار در شرکت‌های بورسی به بیش از 4 میلیون و 693 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز معامله‌گران در بورس بیش از 6.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 343 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 726 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 2 هزار و 197 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم امروز معامله‌گران دو بازار نزدیک 28 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.19 درصد عقب نشستند  اما این دو شاخص با معیار هموزن یک درصد کاهش یافتند.
شاخص آزاد شناور 1.1 درصد کاهش یافت، شاخص اول بازار بورس 1.6درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.6 درصد کاهش یافت.
امروز نماد پتروشیمی خلیج‌فارس، بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته و برعکس شرکت‌های مانند ملی مس، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری امید، شستا، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.
نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل سایپا، ایران‌خودرو، ملی‌مس ایران، معدنی اپال کانی پارس، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، پتروشیمی بوعلی‌سینا و پالایش نفت اصفهان بودند.
در فرابورس ایران امروز شاخص کل 89 واحد افزایش یافته و به رقم 17 هزار و 757 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 199 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 920 میلیون اوراق بهادار و سهام در قالب 106 هزار فقره معامله و به ارزش 21 هزار و 197 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز ارزش بازار در فرابورس به بیش از یک میلیون و 199 هزار میلیارد تومان رسید. نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد،‌پتروشیمی زاگرس، ذغال سنگ پروده طبس و فولاد ارفع به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی تندگویان و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.
نمادهای پرتراکنش امروز در فرابورس شامل ذغال‌سنگ پروده طبس، صنایع روی ایرانیان، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، برق و انرژی پیوندگستر پارس و ذوب‌روی اصفهان بوده‌اند.
این هفته چهارشنبه در فرابورس ایران دومین عرضه اولیه مربوط به یک شرکت صنایع روی ایران انجام می شود و از طرفی گرچه پیشنهادهای سازمان بورس برای اصلاح بازار اجرا می‌شود، اما روند بازار نتوانسته رشد قابل توجهی پیدا کند.
از طرفی کاهش قیمت دلار در ریزش شاخص بی‌تأثیر نیست همچنین خروج پول از بازار سرمایه به سمت سرمایه‌گذاری پرریسک و ناشناخته در بازار رمزارزها از عوامل دیگر کاهش شاخص بازار به شمار می‌رود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی