۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۱۳۵۶۹۲

کشف یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در همدان

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت که یک میلیون لیتر سوخت قاچاق طی سال گذشته در این استان کشف و ضبط شده است.
کشف یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در همدان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سرهنگ «مجتبی محمدی»  افزود: پلیس امنیت اقتصادی از هفت ماه پیش و با هدف پیشگیری از بروز جرائم سازمان یافته اقتصادی، به صورت مستقل تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: مبارزه جدی و مستمر با وارد کنندگان کالای قاچاق از جمله کالای گمرکی، کالای ممنوعه و اخلالگران عرصه تولید و نظام اقتصادی و همچنین مقابله جدی با جرایم سازمان یافته، زمین خواری و فرار مالیاتی از جمله ماموریت های اصلی پلیس امنیت اقتصادی است.
رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: سال گذشته ۲۹۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان کشف شد که در مقایسه با سال ۹۸ میزان کشف کالای قاچاق در استان ۲۹ درصد افزایش یافته است.
سرهنگ محمدی با اشاره به افزایش کشفیات ۱۲ قلم کالای قاچاق در سال گذشته، افزود: دراین مدت ۲۵۵ پرونده مهم قاچاق با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان و سه هزار و ۸۶۴ پرونده نیز با ارزش کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان با محوریت پلیس امنیت اقتصادی در استان همدان تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع شده است.
به گفته وی، مهم‌ترین پرونده های پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در سال گذشته را انهدام ۱۰ باند سازمان یافته قاچاق کالا، کشف محموله هفت میلیارد تومانی تجهیزات دریافت ماهواره  و همچنین کشف محموله بزرگ سیگار قاچاق عنوان کرد.
سرهنگ محمدی گفت: درهمین ارتباط ۲۳۵ خودرو(موسوم به شوتی) طی سال گذشته در استان همدان توقیف شده که ارزش محموله‌های قاچاق کشف شده از این خودروها ۷۰ میلیارد تومان بوده است.
رییس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان همدان افزود: ۱۲ طرح سراسری مبارزه با قاچاق فراورده های نفتی، ۱۵ طرح مبارزه با عرضه کنندگان کالای دخانی و ۱۱ طرح مبارزه با کالای اساسی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان اجرا شده است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی