۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۱۳۶۰۹۷

ضرر بیش از ۱ تریلیون دلاری کرونا به اعضای اوپک

اوپک ۱ تریلیون دلار طی بحران قبلی قیمت نفت در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ از دست داده‌ و انتظار می‌رود ضرر و زیان آن طی بحران کرونا در سال گذشته میلادی بیشتر از این مقدار باشد.
ضرر بیش از ۱ تریلیون دلاری کرونا به اعضای اوپک
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   دبیرکل اوپک در چهارمین اجلاس بین‌المللی نفت در نیجریه گفت اعضای این گروه در کل 1 تریلیون دلار طی بحران قبلی قیمت نفت در سال‌های 2015 و 2016 از دست داده‌اند. با توجه به اینکه ضربه همه‌گیری کرونا به صنعت نفت شدیدتر از بحران آن سالها بوده، این احتمال وجود دارد که تولیدکنندگان اوپک بیشتر از یک تریلیون دلار در سال گذشته میلادی ضرر کرده باشند.
 محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، گفت:« ما در اوپک شاهد اتفاقاتی بودیم که هیچگاه تصور آن را نمی‌کردیم. قیمت نفت خام آمریکا در بیستم آوریل سال گذشته میلادی برای اولین بار در تاریخ به محدوده منفی رسید و منفی 37 دلار در هر بشکه معامله شد. یعنی فروشندگان به خریداران برای تحویل نفت خام پول پرداخت می‌کردند».
 وی اضافه کرد:«اوپک در پاسخ به این شرایط بی‌سابقه عکس‌العمل مناسب نشان داد و همان مکانیسمی را به کار برد که در بیرون آمدن از بحران بازار نفت در سالهای 2015 تا 2016 موثر بود. توافقنامه همکاری تلاشی بود برای بیرون آمدن از این بحران و تبدیل آن به فرصت».
 قرارداد تاریخی کاهش تولید اوپک به همراه بهبود سریع تقاضای نفت در چین به کاهش ذخایر جهانی نفت کمک کرد و حالا قیمت نفت به بالاترین رقم طی دو سال گذشته رسیده است.
 اوپک در حال حاضر به تدریج تولید خود را افزایش می‌دهد و قرار است دو میلیون بشکه در روز به عرضه جهانی نفت اضافه کند. اما تاجران نگران نیستند. تقاضا سریع‌تر از حد انتظار در حال رشد است و آژانس بین‌المللی انرژی بر خلاف پیش‌بینی‌های قبلی حالا انتظار دارد تقاضا برای نفت طی یک سال به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد.
 اینکه اوپک چه مقدار از درآمد خود را طی بحران کرونا از دست داده هنوز مشخص نیست ولی مطمئناً رقم قابل توجهی خواهد بود.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی