۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۱۳۶۱۰۲

صادرات نفت آمریکا به بالاترین رقم رسید

صادرات نفت خام آمریکا در ماه آوریل از ۳ میلیون بشکه گذشت و تا ۳.۲۳۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی تا حالاست.
صادرات نفت آمریکا به بالاترین رقم رسید
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   اطلاعات تجاری دفتر آمار آمریکا نشان می‌دهد صادرات نفت خام این کشور در ماه آوریل تا 3.236 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است یعنی بالاتر از 2.615 میلیون بشکه در روز صادر شده در ماه مارس و بالاترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی.
 صادرات نفت خام آمریکا در ژانویه 2021 هم از سه میلیون بشکه در روز فراتر رفته و به حدود 3.075 میلیون بشکه در روز رسیده بود. اما ارزش صادرات نفت در ماه آوریل بسیار بالاتر از ارزش نفت صادر شده در ژانویه است. متوسط قیمت نفت از 49.11 دلار در اولین ماه سال جاری میلادی تا 58.87 دلار در آوریل افزایش یافته است.
 صادرات آمریکا در ماه‌های فوریه و مارس حدود 2.6 میلیون بشکه در روز گزارش شده که تا حدی نتیجه طوفان‌های زمستانی در اواسط فوریه است. این طوفان‌ها تولید نفت آمریکا را مخصوصاً در تگزاس که بزرگترین ایالت تولید کننده نفت در آمریکاست، 40 درصد پایین آوردند.
 صادرات نفت خام آمریکا در ژانویه سال جاری میلادی از بندر نفتی لوئیزیانا نسبت به دسامبر 2020 دو برابر شده و به بالاترین رقم رسیده بود که نتیجه افزایش تقاضا از سوی پالایشگاه های آسیا بود.
 طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت خام این کشور در سال گذشته میلادی برابر با 3.18 میلیون بشکه در روز بوده است. بازگشایی اقتصادهای بزرگ و انتظار افزایش تقاضای جهانی نفت، صادرات این کشور را در سال جاری میلادی بیش از پیش افزایش می‌دهد.
 تولیدکنندگان نفت آمریکا نفت خام خود را به کشورهای بسیاری مخصوصا در آسیا می‌فروشند. آسیا یک بازار طبیعی برای درجات نفتی سبک و شیرین است که بیشتر تولید آمریکا را تشکیل می‌دهد. آسیا اولین منطقه در دنیا بود که روند بهبود از بحران کرونا را آغاز کرد که بیشتر آن مربوط به چین می‌شود. این بهبودی به افزایش صادرات کمک کرد. اروپا یک مشتری بزرگ دیگر برای نفت آمریکا در سال گذشته میلادی بود. انگلیس، فرانسه، آلمان و هلند روی هم رفته 719 هزار بشکه در روز نفت آمریکا را به دنبال کاهش تولید داخلی درجات نفت سبک، وارد کردند.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی