۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۳۶۲۵۶
رییس ستاد نفت، گاز و پتروشیمی مناطق محروم رییسی تشریح کرد:

پتروشیمی می‌تواند اعتماد از دست رفته مردم به بازار بورس را بازگرداند

دکتر عبدالله مقدم، رییس ستاد نفت، گاز و پتروشیمی آیت الله رئیسی در مناطق محروم معتقد است پتروشیمی ایران از چنان توان و جایگاهی برخوردار است که می تواند اعتماد از دست رفته مردم نسبت به بازار بورس و سهام کشور را بازگرداند. 
پتروشیمی می‌تواند اعتماد از دست رفته مردم به بازار بورس را بازگرداند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   دکتر مقدم اظهار داشت: محور های مهم ما برای تامین مالی به ویژه در صنایع پتروشیمی در سه حوزه هدف گذاری شده است. نخست عرضه بخشی از سهام واحدهای تولیدی و طرح های در دست اجرا است که تلاش داریم این اقدام را به صورتی انجام دهیم که هم اعتماد از دست رفته مردم به بازار بورس و سهام را باز گرداند و هم موجب رونق این حوزه شود. وی تاکید کرد: کافی است در نظر بگیرید که وقتی مجموعه ای مانند هلدینگ خلیج فارس یازده درصد از بازار بورس و سهام کشور را در اختیار دارد حضور یکپارچه همه هلدینگ ها و شرکت های خصوصی چه رونق مجددی می تواند در بورس ایجاد کند. ما بازگرداندن اعتماد مردم نسبت به بازار سهام را بسیار جدی دنبال خواهیم کرد.
به گفته مقدم اقدام دوم برای تامین سرمایه مربوط به درآمدهای حاصل از فروش محصولات است. محصولات پتروشیمی در داخل و خارج از کشور بازار مناسبی دارد و درآمد حاصل از آن طی چندسال گذشته به ویژه پس از شدیدتر شدن تحریم ها یکی از رکن های مهم کشور در مدیریت و کنترل نرخ ارز بوده است. لذا بخش دیگری از برنامه ما برای تامین ارز جهت توسعه پتروشیمی به این حوزه به ویژه درآمد های حاصل از صادرات بر می گردد. 
بخش سوم به جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس از منابع خارجی مربوط است. وی افزود: من حسب تجربه شخصی می گویم ما در این حوزه نیز قبلا اقدام های بسیار موفقی  داشته ایم و آن جذب مبلغ یک میلیارد یورو فاینانس از شرکت های ژاپنی برای طرح های در دست اجرای هلدینگ خلیج فارس بود. این تجربه موفق به ما کمک خواهد کرد تا به شکل گسترده تری آن را به کار گرفته و توسعه هرچه بیشتر و رونق طرح های پتروشیمی در سراسر کشور را اجرایی نماییم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی