۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۱۳۷۸۷۸

رشد ۱۷۱۸ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران گرچه در ابتدای معاملات رشد قابل توجهی داشت، اما از میانه بازار افت کرد و در نهایت با رشد ۱۷۱۸ واحد روبرو شد.
رشد ۱۷۱۸ واحدی شاخص بورس تهران
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بورس اوراق بهادار تهران اولین روز کاری هفته را با رشد 1718 واحد شروع کرد و در رقم یک میلیون و 407 هزار و 758 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل با معیار هموزن 994 واحد رشد کرده و به رقم 404 هزار و 248 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران بیش از 5 میلیون و 658 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در بورس بیش از 7.8 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 883 هزار فقره معامله و به ارزش 5947 میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز بیش از 5154 میلیارد تومان رسید را در نظر گیریم ارزش معاملات دو بازار به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسیده است.
امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس تهران با معیار وزنی ـ ارزشی 12 صدم درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 25 صدم درصد تقویت شدند، شاخص آزاد شناور 26 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 16 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 46 صدم درصد رشد کرد.
 نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت و بانک تجارتب یشترین اثر تقویتی را بر بورس تهران داشته و نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان، ملی مس ایران و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.
 امروز واحدهای صندوق سرمایه گذاری پالایش یکم 7030 تومان معامله می‌شد، در حالی که این واحدها در شهریور سال گذشته به مردم به قیمت 10 هزار تومان فروخته شد، یعنی خریدالان پالایش یکم به جای اینکه سود کنند بعد از 11 ماه با 30 درصد زیان از اصل سرمایه خود روبرو هستند. این در حالی است که وزیر اقتصاد و سایر مقامات دولتی بارها وعده کرده بودند زیان پالایش یکم را جبران می‌کنند که هنوز این وعده محقق نشده است.
در فرابورس ایران امروز شاخص کل 47 واحد رشد کرده و به رقم 20 هزار و 240 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 104 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 3.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 425 هزار فقره معامله و به ارزش 5180 میلیارد تومان دادوستد کردند.
امروز نمادهای گهر زمین، پتروشیمی مارون و فرابورس ایران بیشترین اثر تقویتی بر شاخص بازار فرابورس را داشته و نمادهای پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو، پتروشیمی تندگویان و آریاساسول بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.
   با توجه به شرایط تورمی مردم دوست دارند پس‌اندازهای خود را به گونه‌ای سرمایه‌گذاری کنند که هم قدرت خرید آنها در شرایط تورم حفظ شود و هم از این رهگذر سودی به دست آورند و در تولید کشور مشارکت داشته باشند که بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری بورس و فرابورس ایران است. منتها به شرط اینکه مدیریت در این بازار شفاف و حرفه‌ای باشد که ریسک مردم به حداقل برسد و بازدهی مناسب برای مردم به همراه داشته باشد و اجازه ندهند، عده‌ای با سیگنال‌فروشی و یا اغوای مردم برای آنها زیان ایجاد کنند.
به هر حال سرمایه گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است که باید با افراد خبره و امین مشورت شود و از تصمیم‌گیری‌های ناگهانی در بورس خودداری شود زیرا بازدهی سرمایه گذاری در بورس در بلندمدت 5 ساله و 10 ساله بیشتر از همه بازارهای رقیب مانند طلا، ارز و حتی مسکن بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی