۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۳۹۲۷۶

حمایت اتحادیه opex از اکسپو ۲۰۲۱

هادی ابراهیمی/ کارشناس ارتباطات
اکسپو ۲۰۲۱ دبی فرصت طلایی برای تعاملات تجاری است که مسئولان و فعالان اقتصادی باید اهمیت بازار اکسپو را متوجه شوند و در جهت توسعه همکاری با دیگر کشور ها در این رویداد حاضر شوند.
حمایت اتحادیه opex از اکسپو ۲۰۲۱
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   اکسپو یا نمایشگاه جهانی بزرگ‌ترین رویداد با رویکرد اقتصادی است که از سوی کشوری که برنده کاندیداتوری این نمایشگاه می‌شود، هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود. این رویداد امسال در کشور امارات و شهر دبی برگزار می شود و فرصت بسیار مناسبی برای فعالان اقتصادی ایران به وجود آورده است.
 تقویت روابط بین‌المللی در یک موضوع مشترک؛ به اشتراک گذاشتن تکنولوژی های صنعت نفت و فرآورده های نفتی کشوردر یک موضوع جهانی؛ نمایش توانمندی‌های اقتصادی،تاریخ، تمدن، آداب و رسوم یک کشور حول یک موضوع خاص؛ باعث افزایش و ارتقای رشد تبادلات اقتصادی و بین‌المللی و ایجاد رونق اقتصادی میشود.
در این میان، اکسپو 2021 دبی قرار است با موضوع اصلی(پیوند ذهن ها،خلق آینده) از تاریخ نهم مهر ماه الی فروردین سال آینده برگزار شود و پاویون ایران پذیرای فعالان اقتصادی می باشد .
‎نمایشگاه‌ها یکی از موثرترین راه‌های توسعه صادرات هستند. این منظور در صورتی تحقق می‌یابد که نمایشگاه را وسیله بدانیم نه هدف. دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و توسعه همه جانبه نیازمند پیروی از الگوهایی است که موجب رشد اقتصادی بالا و پایداری می‌شود.
‎برای کشور ما که در حال حاضر برنامه اقتصاد بدون نفت را در دستور کار خود قرار داده، تلاش برای گسترش بازارهای صادراتی، افزایش سهم در تجارت بین‌المللی و رشد صادرات غیر نفتی، به عنوان یک وظیفه و آرمان ملی، مطرح است. در این راستا، هرآنچه که بتواند به توسعه صادرات غیر نفتی کمک کند، باید مد نظر سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و فعالان اقتصادی قرار گیرد. حفظ بازارهای سنتی و تلاش برای یافتن بازارهای تازه برای صدور کالاهای غیر نفتی، به فعالیت هدفمند و گسترده در امور تبلیغات و بازاریابی نیاز دارد. یکی از ابزارهای مهم برای رونق بخشیدن به صادرات و انجام فعالیت مستمر در تبلیغات و بازاریابی کالاهای صادراتی، شرکت در نمایشگاه‌ها است. اگر در بازاریابی نمایشگاه‌ها و شرکت در آنها، سیاست درست و اصولی تدوین و برنامه‌ریزی دقیق انجام شود، می‌توان به دستیابی اهداف توسعه صادرات خوش بین بود.
‎از سویی دیگر این نمایشگاه می‌تواند نقش موثری در معرفی و شناسایی توانمندی‌ها و قابلیت‌های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی کشور داشته باشد. امروزه تجارت خارجی نقش اساسی در اقتصاد کشورها بازی می‌کند و در این راستا چگونگی دستیابی به بازارهای جهانی از اهمیت فراوانی برخوردار است. نقش نمایشگاه‌ها به عنوان عامل بسیار مهمی در زمینه کسب بازارهای جهانی و ایجاد تحرک در اقتصاد کشورها بر کسی پوشیده نیست. امروز دیگر از نمایشگاه‌ها به عنوان محلی برای خرید و فروش کالا صحبت نمی‌شود بلکه نقش نمایشگاه‌ها در ایجاد تحرک و تحول در اقتصاد کشورها مطرح است. بر همین اساس نمایشگاه اکسپو دبی می‌تواند یکی از ارکان اصلی عرضه و معرفی کالا در نیل به اهداف استراتژیک بخش بازرگانی کشور محسوب شده و نقش بسزائی در فعالیت‌های صنعتی - تجاری - بازرگانی، ایفا نماید.
‎در این میان نمایشگاه‌های اکسپو در سطح بسیار گسترده‌ و با اهداف مختلف اقتصادی، بازرگانی و اجتماعی و به منظور نزدیک نمودن ملل جهان به یکدیگر برای مدت شش ماه در دبی بر پا می‌شود. در این نمایشگاه‌ها معمولا کشورهای شرکت کننده به نمایش کلیه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود مبادرت می‌ورزند و در واقع کلیه مشخصات یک کشور به صورت یک مجموعه در معرض نمایش برای جهانیان قرار می‌گیرد.
‎اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی ایران در راستای اهداف بلند مدت خود در جهت ایجاد فضایی برای توسعه صادرات شرکت های فعال در این حوزه، نسبت به حمایت از این رویداد اقدام کرده است و امید است با توجه به اهمیت موضوع ،فعالان اقتصادی در این رویداد حاضر شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی