۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۱۳۹۵۳۸

روسیه تولید نفت را به بالاترین رقم می رساند

انتظار می‌رود تولید نفت روسیه در ۲۰۲۲ به طور متوسط برابر با ۱۱.۲۴ میلیون بشکه در روز باشد یعنی بسیار نزدیک به ۱۱.۲۵ میلیون بشکه‌ای که روسیه در ۲۰۱۹ و در دوره پس ازفروپاشی شوروی سابق، رکورد زده بود.
روسیه تولید نفت را به بالاترین رقم می رساند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    وزارت دارایی روسیه تخمین می‌زند تولید نفت این کشور در 2022 به طور متوسط برابر با 11.24 میلیون بشکه در روز باشد یعنی 8 درصد افزایش نسبت به 2021.
این پیش‌بینی در پیش‌نویس بودجه روسیه که درآمد این کشور از نفت و گاز را در 2022 تا 2024 تخمین می‌زند آمده است. 11.24 میلیون بشکه بسیار نزدیک به 11.25 میلیون بشکه‌ای است که روسیه در 2019 و در دوره پس ازفروپاشی شوروی سابق، رکورد زده بود.
البته این رقم هم شامل نفت خام می‌شود و هم میعانات گازی. روسیه بین 800 تا 900 هزار بشکه در روز  میعانات گازی تولید می‌کند که مشمول قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس نمی‌شود. بنابراین تعیین تولید واقعی نفت خام روسیه آسان نیست.
وزیر نفت روسیه اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت این کشور در سال جاری میلادی به خاطر قرارداد اوپک پلاس یک درصد کمتر از 2020 باشد.
روسیه انتظار دارد تولید نفت و میعانات گازی این کشور تا ماه مه 2022 به سطح قبل از بحران کرونا باز گردد.
اطلاعات وزارت انرژی روسیه نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در ماه اوت 10.43 میلیون بشکه در روز بوده است یعنی کمی پایین‌تر از 10.46 میلیون بشکه تولید شده در ماه قبل از آن.
انتظار می رود روسیه در ادامه سال جاری میلادی صادرات نفت اورال خود از بنادر دریای بالتیک را 2.1 درصد نسبت به فصل تابستان افزایش دهد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی