۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۱۴۰۹۹۸

درخواست ممنوعیت صادرات نفت آمریکا

گروهی از سناتورهای دموکرات در واکنش به قیمت بالای بنزین، از رییس جمهور آمریکا خواستند ممنوعیت صادرات نفت را دوباره وضع کند.
درخواست ممنوعیت صادرات نفت آمریکا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سناتورهای آمریکایی که در میان آنها الیزابت وارن، شرود براون و جک رید دیده می شوند، در نامه ای به جو بایدن نوشتند: با در نظر گرفتن نگرانیهای مبرمی که در خصوص افزایش قیمتهای سوخت وجود دارد، از شما می خواهیم همه ابزارهایی که برای پایین بردن قیمت بنزین آمریکا در اختیارتان است را ملاحظه کنید. این ابزارها شامل برداشت از ذخایر نفت استراتژیک و ممنوعیت صادرات نفت است.
با این حال این سناتورها اوپک را مقصر قیمت بالای سوخت دانستند و اعلام کردند این سازمان عامدانه قیمت سوخت را با محدود کردن عرضه دستکاری کرده است. رییس جمهور آمریکا مکررا از اوپک پلاس خواسته است عرضه نفت به بازارهای بین المللی را افزایش دهد تا قیمت سوخت در پمپ بنزینهای آمریکا کاهش پیدا کند. با این حال وی این گروه را به دستکاری عمدی قیمتها از طریق محدود نگه داشتن عرضه متهم نکرده است.
سناتورهای دموکرات در این نامه نوشتند: همچنانکه آمریکا برای سرعت بخشیدن به توسعه انرژی پاک و تجدیدپذیر در بلندمدت تلاش می کند، باید اطمینان حاصل کنیم شهروندان آمریکایی قادرند باک خودروهای خود را با هزینه معقول پر کنند. در ایالتهای ما قیمتهای بالای بنزین بار سنگینی بر دوش خانواده ها و کسب و کارهای کوچکی ایجاد کرده که تلاش می کنند امرار معاش کنند و از این نظر سنگین بوده که رای دهندگان ما تلاش می کنند به احیا از تبعات پاندمی کووید ۱۹ ادامه دهند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، دولت آمریکا اعلام کرده که گزینه های متعددی برای مقابله با افزایش قیمتهای بنزین روی میز دارد که شامل برداشت از ذخایر نفت استراتژیک و عرضه بیشتر به بازار است. موفقیت چنین اقدامی جای سوال دارد زیرا عمده این ذخایر نفت ترش است که محبوب پالایشگاهها نیست. بعلاوه این برداشت باید قابل توجه باشد تا تغییر معناداری در روند قیمتها ایجاد کند.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی