۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۱۴۲۳۱۷

لزوم تعیین تکلیف تنفس خوراک پتروپالایشگاه‌ها

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: پیشنهاداتی برای تسریع در طرح‌های پتروپالایشی و اخذ مجوزهای لازم برای اعطای تنفس خوراک مطرح شده است. ضروری است وضعیت وام غیرنقدی صندوق توسعه ملی در قالب تنفس خوراک تعیین تکلیف شود.
لزوم تعیین تکلیف تنفس خوراک پتروپالایشگاه‌ها
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی  با اشاره به برنامه وزارت نفت برای حمایت از ساخت پتروپالایشگاه گفت: سیاست وزارت نفت برای احداث پتروپالایشگاه در حمایت از بخش خصوصی نیز تعریف شده است و 8 طرح پتروپالایشی که ذیل قانون «حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌های مردمی» نیز در دستور کار پیگیری وزارت نفت و کمیسیون انرژی مجلس است.
وی ادامه داد: جلساتی به صورت منظم برای پیگیری این طرح‌ها و حل مشکلات پیش‌روی آنها برگزار شده است و ادامه‌دار خواهد بود. در این جلسات خود بنده پیشنهاداتی را برای غربالگری این طرح‌ها ارائه دادم.
*تسهیلات غیرنقدی صندوق توسعه ملی به پتروپالایشگاه‌ها تعیین تکلیف شود
سالاری افزود: همچنین پیشنهاداتی برای تسریع در انجام این پروژه‌ها و اخذ مجوزهای لازم برای اعطای تنفس خوراک به این واحدها نیز مطرح شد. ضروری است وضعیت وام غیرنقدی صندوق توسعه ملی در قالب تنفس خوراک تعیین تکلیف شود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: هر یک از این 8 طرح چالش‌هایی در مسیر اجرا دارند که باید حل شود. مثلا سازوکار تامین مالی این طرح‌ها به طور دقیق مشخص نیست. به نظر بنده مواد 21 و 22 که در آیین‌نامه اجرایی قانون پتروپالایشگاه‌ها آمده است، باید شفاف شود.
وی اظهار داشت: همچنین محدودیت‌های تکنولوژیک نیز یکی از چالش‌های این 8 طرح است، زیرا طبق قانون درصد تولید نفت کوره باید زیر 10 درصد باشد که این موضوع بسته به نوع نفت خام خوراک پالایشگاه، تکنولوژی خاص خودش را می‌طلبد.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی