۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۴۳۱۶۸

واردات نفت چین کاهش یافت

واردات سالانه نفت خام چین در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار از سال ۲۰۰۱ کاهش یافته و به ۱۰.۲۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.
واردات نفت چین کاهش یافت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   واردات سالانه نفت خام چین 5.4 درصد در 2021 کاهش‌یافته که اولین سقوط واردات این کشور از 2001 به حساب می‌آید. پکن از پالایشگاه‌های خود خواسته تولید داخلی سوخت را محدود کنند.
چین پیش‌برنده تقاضای جهانی برای نفت طی یک دهه گذشته بوده‌ و حدود 44 درصد از کل رشد جهانی واردات نفت از 2015 متعلق به این کشور است. قیمت شاخص نفت خام برنت با انتشار این خبر تا 84.40 دلار در هر بشکه پایین آمد.
 اطلاعات اداره‌کل گمرک چین نشان می‌دهد واردات نفت بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا تا 512.98 میلیون تن معادل 10.26 میلیون بشکه در روز پایین آمده‌است. این رقم در 2020 برابر با 542.39 میلیون تن بود.
واردات نفت خام چین در ماه دسامبر و به‌دنبال هجوم پالایشگاه‌های مستقل برای استفاده کامل از سهمیه‌های خود در پایان سال، به 46.14 میلیون تن رسید یعنی حدود 20 درصد افزایش ماهانه نسبت‌به همین ماه در سال قبل از آن.
دراین‌بین، واردات گاز طبیعی چین که شامل واردات از طریق خط لوله و همچنین واردات گاز طبیعی مایع می‌شود، 19.9 درصد در 2021 نسبت به سال قبل‌از آن افزایش داشته و به رکورد 121٫36 میلیون تن رسیده‌است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی