۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۱۴۳۴۷۸

بارش دوباره برف از امروز

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از آغاز بارش برف و باران طی امروز و شدت گرفتن آن طی پنجشنبه خبر داد و برای کشاورزان هشدار صادر کرد.
بارش دوباره برف از امروز
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از آغاز بارش برف و باران طی امروز و شدت گرفتن آن طی پنجشنبه خبر داد و برای کشاورزان هشدار صادر کرد.
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با توجه به پایداری هوا همچنان برای شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان آلودگی هوا پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود از بعدازظهر به‌تدریج از میزان غلظت آلاینده‌های جوی در این مناطق کاسته شود. از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی بارش برف و باران آغاز می‌شود.
پنجشنبه بر شدت فعالیت این سامانه بارشی افزوده شده و گستره آن شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، استان‌های واقع در راستای زاگرس مرکزی و شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شمال استان‌های فارس و بوشهر را فرا می‌گیرد.
روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال شرق بارش‌ها ادامه دارد و شنبه و یکشنبه هفته آینده جو نسبتا پایداری در بیشتر مناطق کشور حاکم است.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است. شدت بارش‌های فردا پنجشنبه برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران و روز جمعه برای مناطقی از مازندران و گلستان است.
همچنین دمای هوا از امروز تا جمعه در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق سواحل دریای خزر بین 4 تا 6 درجه و تا یکشنبه در شمال شرق بین 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.
منبع: تسنیم
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی