۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۱۴۵۰۸۸

رشد ۲۶۳۳ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۶۳۳ واحد همراه شد.
رشد ۲۶۳۳ واحدی شاخص بورس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، بورس اوراق بهادار تهران امروز گرچه در ابتدای ساعات معامله رو به کاهش بود، اما از میانه راه روند رو به رشد به خود گرفت، بگونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 2633 واحد به رقم یک میلیون و 471 هزار و 454 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 2562 واحد به رقم 375 هزار و 828 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 861 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 11 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 547 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 949 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، اما میزان رشد شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.18 درصد رشد کرد، این دو شاخص با معیار هموزن 0.69 درصد افزایش یافتند.
شاخص آزاد شناور 0.27 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.22 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.13 درصد افزایش یافت.
امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، مخابرات ایران ،گروه مپنا و همراه اول بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای توسعه معادن و فلزات، شستا و فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.
در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 91 واحد رشد به رقم 19 هزار و 781 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 102 هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش بازار پایه هم 335 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 3.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 250 هزار فقره معامله و به ارزش 1958 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز نمادهای سنگ‌اهن گهر زمین، فولاد ارفع، توسعه مالی مهر آیندگان، پالایش نفت شیراز و صنعتی مینو بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای پلیمر آریاساسول و نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
با مصوبه جدید هیأت مدیره بورس مظنه‌های بازار برای همه مشتریان نمایش داده می‌شود و این اقدامی برای شفافیت بازار و متقارن‌سازی اطلاعات برای همگی به شمار می‌رود.
منبع:فارس
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی