۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۱۴۵۳۹۸

پیشرفت پروژه پتروشیمی گچساران از ۹۱ درصد عبور کرد

پیشرفت عملیات اجرایی طرح پتروشیمی گچساران به بیش از ۹۱.۱۲ درصد رسید و کلیه بخش های این طرح پیشرفت قابل توجهی در ساخت را به ثبت رسانده اند.
پیشرفت پروژه پتروشیمی گچساران از ۹۱ درصد عبور کرد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، ساخت طرح پتروشیمی گچساران با شتاب مطلوبی تداوم دارد و در مجموع این طرح به به 91.12 درصد پیشرفت دست یافته است.
واحد تصفیه پساب صنعتی با 60.57 درصد پیشرفت، واحد تولید بخار با 75.22 درصد پیشرفت و ساخت برج خنک کننده به 89.30درصد پیشرفت رسیده است، همچنین واحد های هوا و نیتروژن نیز به 66.34درصد پیشرفت و واحد تصفیه آب به 90.01 درصد پیشرفت دست یافته اند.
بر اساس این گزارش، واحد الفین به 94.10درصد پیشرفت رسیده است و ساخت خطوط انتقال آب، برق و گاز در مراحل پایانی خود قرار دارد.
طرح پتروشیمی گچساران در سال ۱۳۸۱ براساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۳۱فروردین ۱۳۸۴ در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و متعاقب آن طبق مصوبه مورخ ۱۱فروردین ۸۵ شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این طرح جهت اجرای واحد الفین با ظرفیت ۱ میلیون تن در سال جهت تامین خوراک واحدهای پائین دستی پلی اتیلنی پتروشیمی های کازرون ، بروجن، ممسنی و دهدشت در فاصله ۷ کیلومتری شهرستان گچساران در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار و در منطقه گچساران واقع در کیلومتر ۲ جاده بهبهان در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی گردید.
سرمایه گذاری اولیه شامل ۴۲۴,۷ میلیون یورو ارزی و ۷۱۶۵.۲ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی برنامه ریزی شده است و خوراک طرح به میزان ۱۲۵۰ هزار تن گاز اتان از طرح پالایشگاه گاز بیدبلند۲ از طریق خط لوله به طول ۹۵ کیلومتر تامین خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی