۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۴۵۶۵۰

تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا از تصمیم کشورهای عضو این اتحادیه برای متوقف کردن واردات نفت روسیه تا پایان سال جاری خبر دادند.
تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، دو دیپلمات اتحادیه اروپا پس از مذاکرات بین کمیسیون اروپا و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا گفتند که اتحادیه اروپا تمایل دارد واردات نفت روسیه را تا پایان سال جاری میلادی متوقف کند.
اتحادیه اروپا به بهانه حمله نظامی روسیه به اوکراین، در حال آماده سازی بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه است.
انتظار می‌رود این بسته، نفت روسیه، بانک‌های روسیه و بلاروس و همچنین افراد و شرکت‌های بیشتری را هدف قرار دهد.
کمیسیون اروپا که مسئول آماده کردن پاسخ اتحادیه اروپا در واکنش به مسائل روز است، آخر هفته جاری با گروه‌های کوچکی از کشور‌های اتحادیه اروپا مذاکراتی داشت تا پیش از نشست سفرای اتحادیه اروپا در بروکسل در روز چهارشنبه هفته جاری بسته تحریمی آتی را آماده کند.
وزرای انرژی اتحادیه اروپا نیز قرار است روز دوشنبه در پایتخت بلژیک برای بررسی این موضوع دیدار کنند.
دیپلمات‌های اتحادیه اروپا همچنین گفتند که برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا توانستند به این توافق برسند که واردات نفت خود از روسیه را قبل از پایان سال ۲۰۲۲ پایان دهند، اما برخی دیگر، به ویژه کشور‌های جنوبی‌تر نگران تأثیر آن بر قیمت‌ها هستند.
به گفته این دو دیپلمات، آلمان که یکی از خریداران بزرگ نفت روسیه است به نظر می‌رسد مایل به همراهی با توقف واردات نفت از روسیه است، اما کشور‌هایی از جمله «اتریش، مجارستان، ایتالیا و اسلواکی» همچنان تردید دارند.
این در حالیست که ساعاتی پیش مجله آلمانی اشپیگل اعلام کرد در صورتی که اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را متوقف کند، قادر به پر کردن انبار‌های خود نخواهد بود؛ مگر این که فعالیت صنایع خودش را متوقف کند و در فصول بهار و تابستان گاز مصرف نکند.
از سوی دیگر روزنامه فایننشال تایمز آمریکا نوشت شرکت‌های غربی به سبب هزینه‌های بالا، برای خروج از بازار روسیه با مشکل روبرو هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی