۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۱۴۶۰۳۱

صرفه جویی۳.۷ میلیون یورویی پتروشیمی امیرکبیر

شرکت پتروشیمی امیر کبیر در سال گذشته از محل ۶۰۰ قطعه ساخته شده در اداره ساخت داخل و خرید ۱۶۶ قطعه موفق به صرفه جویی بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو معادل ۹۸ میلیاردتومان شد.
صرفه جویی۳.۷ میلیون یورویی پتروشیمی امیرکبیر
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، این مجموعه در راستای خودکفایی و حمایت از تولید داخلی، اقدامات موثری را در زمینه تامین تجهیزات و قطعات و برخی کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی در سال 1400 به انجام رسانید.
این شرکت پتروشیمی در سال گذشته از محل 600 قطعه ساخته شده در اداره ساخت داخل و خرید 166 قطعه که دارای سابقه خرید قبلی بودند،توانست بیش از 3 میلیون و 700 هزار یورو معادل 98 میلیاردتومان صرفه جویی ارزی و ریالی برای کشور و این مجموعه به همراه داشته باشد.
همچنین در بخش مهندسی معکوس پتروشیمی امیرکبیر 759 قطعه را جهت ساخت و سفارش نقشه کشی کرده که همگی دارای کتابچه هستند و از این تعداد 238 قطعه در ردیف سفارش قرار گرفته اند.
همچنین این مجموعه تولیدی برای تهیه برخی اقلام پرمصرف تاسیساتی و فنی صنعت پتروشیمی که آن را در زمره پروژه اقلام پرتحرک قرار داده نیز در حال دریافت پیشنهادات فنی جهت بررسی، تایید و نهایتاً سفارش است.
توسعه همه‌جانبه امیرکبیر
پتروشیمی امیرکبیر همچنین کوشیده تا زنجیره تامین خود را چابک کند و در این راستا، اداره تامین منابع مامور است تا شرکت‌های فعال و دانش بنیان داخلی را شناسایی کرده و با آنها جهت تامین قطعات حساس و تحت تحریم وارد انعقاد قرارداد شود.
پتروشیمی امیرکبیر تولیدکننده متنوع‌ترین گریدهای پلی اتیلن و محصولات پلمیری است که در بندر ماهشهر استان خوزستان قرار دارد. 52 درصد این مجموعه تولیدی متعلق به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه زیر مجموعه بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی