۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۴۶۴۱۷

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۱۲۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.
قیمت نفت کاهش یافت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، قیمت نفت در روز چهارشنبه به‌خاطر نگرانی در مورد تقاضای سوخت قبل‌از اجلاس فدرال رزرو آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور جهت مبارزه با تورم کاهش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت معادل 0.6 درصد کاهش به 121 دلار و 10 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 6 سنت معادل 0.5 درصد کاهش 118 دلار و 87 سنت معامله می‌شود.
افزایش تورم باعث شده سرمایه‌گذاران و تاجران نفت منتظر یک اقدام بزرگ توسط فدرال‌رزرو آمریکا در این هفته باشند که می‌تواند بیشترین افزایش نرخ بهره آمریکا طی 28 سال گذشته را رقم بزند.
در بخش تقاضا، شیوع دوباره کرونا در چین ترس است دور جدید قرنطینه‌ها را بالا برده‌است.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود همچنان پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی از سطح قبل‌از بحران کرونا فراتر رود. اما حمله روسیه به اوکراین و تحولات مرتبط با همه‌گیری کرونا می‌تواند خطری قابل‌توجه برای بهبود تقاضا باشد.
اوپک پیش‌بینی می‌کند روند رشد تقاضا در سال آینده میلادی کندتر شود، چون افزایش قیمت نفت تورم را بالاتر برده و اقتصاد دنیا را وارد رکود می‌کند.
کمبود عرضه می‌تواند تا حدی از قیمت نفت حمایت کند. کاهش صادرات لیبی در بحبوحه بحران سیاسی در این کشور عرضه نفت را محدودتر کرده‌است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی