۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۴۶۵۹۶

کاهش ۶۲۳۳ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۶ هزار و ۲۳۹ واحد همراه شد.
کاهش ۶۲۳۳ واحدی شاخص بورس
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،    شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس با کاهش 6 هزار و 239 واحد به رقم یک‌میلیون و 533 هزار و 392 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 1162 واحد به رقم 422 هزار و 295 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 73 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 6.5 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 408 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و یک‌میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز همه شاخص‌های بورس قرمزپوش بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 4دهم درصد کاهش یافتند.
این دو شاخص با معیار هم‌وزن 27صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 37صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 37صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 45صدم درصد کاهش یافت.
امروز نماد معاملاتی کشتیرانی جمهوی اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و از سوی دیگر نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، ملی‌مس، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس،‌ شستا و فجر انرژی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.
در فرابورس ایران هم اوضاع امروز تعریف چندانی نداشت و شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 162 واحد به رقم 20 هزار و 671 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 147 هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش بازار پایه در فرابورس 358 هزار میلیارد تومان شد.
معامله‌گران امروز بیش از 4.4 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 269 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 748 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز نماد بیمه کوثر بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، بانک دی، نیروبرق دماوند و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
 با توجه به رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق، یکی از مشکلات صنایع قطعی ناخواسته برق است، در این زمینه لازم  است شرکت برق با صنایع هماهنگ کرده و قطعی‌های برنامه‌ریزی انجام شود که قطعی ناگهانی منجر به افزایش هزینه و ریسک برای تولیدکنندگان می‌شود.
سرمایه‌گذاری در بورس هم همواره با ریسک و نوسان است و سرمایه‌گذاران همان گونه که مالک سود خود هستند، عامل زیان هم خواهند بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی