۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۱۴۷۱۰۸

کاهش ۱۰ هزار و احدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۱۰ هزار و ۲ واحد کاهش همراه شد.
کاهش ۱۰ هزار و احدی شاخص بورس
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 10 هزار و 2 واحد نسبت به روز گذشته معاملات به رقم یک‌میلیون 480 هزار و 49 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با کاهش 1435 واحد به رقم 405 هزار و 576 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 730 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 5.4 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 322 هزار فقره معامله و به ارزش 3029 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با 67صدم درصد کاهش همراه شدند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن با 35صدم درصد افت همراه شدند.
شاخص آزاد شناور نسبت به روز گذشته 7دهم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 71صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 62صدم درصد کاهش یافت.
نمادهای شرکت‌های مهم مانند فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی‌مس، چادرملو، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، هلدینگ معادن خاورمیانه و پتروشیمی پارس که قبلا شاخص‌ساز بودند امروز بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند. به نظر می‌رسد طرح‌های برخی نمایندگان و برخی طرح‌های دولت در مورد دخالت در کالاهایی که در بورس ارائه می‌شود باعث افزایش ریسک در بازار شده و صنایع مهم و شاخص‌های مهم رو به کاهش نهاده‌اند. به هر حال محصولات که در بورس عرضه می‌شوند باید از شمول قانونگذاری و تنظیم‌گری دولت خارج شود چون بازار سرمایه بازار شفافی است که قیمت به صورت شفاف و عادلانه در آن تعیین می‌شود.
در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 55 واحد عقب‌نشینی نسبت به روز قبل به رقم 19 هزار و 751 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 96 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه که شرکت‌های تازه وارد و شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی در آن قرار دارند، به 347 هزار میلیارد تومان بالغ شد.
معامله‌گران امروز بیش از 2.6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 198 هزار فقره معامله و به ارزش 18 هزار و 691 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 21.6 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز نمادهای پالایش نفت لاوان، پلیمر آریا ساسول و داروسازی دانا بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو، پتروشیمی تندگویان و فرابورس ایران بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی