۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۱۴۷۳۹۹

نفت یک دلار بالا رفت

قیمت نفت تحت تاثیر بهبود ریسک پذیری سرمایه‌گذاران و کاهش ذخایر نفت آمریکا، روز پنج شنبه بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت و به روند رشدی که شب گذشته داشت، ادامه داد.
نفت یک دلار بالا رفت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر یک دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز چهارشنبه دو دلار و ۲۲ سنت افزایش داشت.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۴۴ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش، به ۹۸ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته دو دلار و ۲۸ سنت صعود کرده بود.
تینا تِتگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: احساس ریسک ناشی از نگرانی‌های رکود، تحت تاثیر ادامه خوش بینی به درآمدهای آمریکا و موضع ملایمتر بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ‌های بهره که از صعود قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد، بهبود یافت. افت ارزش دلار آمریکا هم باعث افزایش قیمت‌های کالاها شد.
بانک مرکزی آمریکا با هدف مقابله با رشد تورم، نرخ بهره شبانه پایه خود را سه چهارم یک درصد افزایش داد که مطابق با انتظارات بود. اما ارزش دلار تحت تاثیر امیدواری‌ها به افزایش کندتر نرخهای بهره، کاهش پیدا کرد. دلار ضعیفتر، نفت را که به این ارز قیمت گذاری می شود، برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند.
در بخش عرضه، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت آمریکا، هفته گذشته ۴.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان یک میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. تقاضا برای بنزین در آمریکا بر مبنای هفتگی، ۸.۵ درصد بهبود یافت.
گروه مالی سیتی اعلام کرد صادرات نفت آمریکا به رکورد ۴.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت آمریکا با افزایش اختلاف قیمت وست تگزاس اینترمدیت با نفت برنت که خرید نفت آمریکا را برای خریداران خارجی ارزانتر کرده، افزایش پیدا کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد، تصمیم اقتصادهای ثروتمند گروه ۷ برای اجرای مکانیزم سقف قیمت برای صادرات نفت روسیه تا پنجم دسامبر بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی