۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸
کد مطلب : ۱۴۸۷۱۶

محدودیت‌های ترافیکی در جاده های شمال

رییس پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پایان هفته از امروز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه تا روز شنبه دوم مهرماه در محورهای ارتباطی این استان خبر داد.
محدودیت‌های ترافیکی در جاده های شمال
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سرهنگ یدالله جهان‌تاب با بیان این که محدودیت‌های تردد برای کنترل ترافیک در محورهای شمالی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه در محورهای ارتباطی مازندران آغاز می شود و تا ساعت ۶ صبح روز شنبه دوم مهر ادامه خواهد داشت، گفت: محور کندوان از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از سمت مرزن آباد به کرج یکطرفه می شود.
وی با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگوته مداخلات جوی است، وضعیت ترافیک خودرو  در محور چالوس کرج در محدوده های هزارچم ، ولی آباد و حدفاصل سیاه بیشه تا نسا را در زمان حاضر سنگین ذکرکرد.
رییس پلیس راه مازندران گفت: در محورهای آزاد راه تهران شمال،  هراز و فیروزکوه تردد خودروها به صورت عادی و روان در جریان است.
سرهنگ جهان‌تاب با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است، از مسافران و گردشگران خواست ضمن مدیریت سفر، زمان بازگشت خود به مقصد را به روزهای پایانی تعطیلات تابستان موکول نکنند. 
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
در همین حال مرکز مدیریت راه های کشور محدودیت های ترافیکی ویژه آخرین تعطیلات تابستانی در جاده های ارتباطی مازندان را به شرح زیر اعلام کرد:
موتورسیکلت:
تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۳۰ شهریور  تا ساعت ۶ صبح روز شنبه دوم مهر از محورهای کرج  چالوس ، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است. 
تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.
محور کندوان:
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰ و ۳۱ شهریور  از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ۱۶ تا ۲۴ همانروز از کرج و آزادراه تهران  شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه اول مهر از کرج و ابتدای آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴  همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.
تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است. 
محور هراز:
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه اول مهرماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲  همانروز از آب اسک به سمت رودهن در  محدوده مشاء به صورت مقطعی یکطرفه خواهد بود.
تردد تمام کامیون و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴  روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و  جمعه از محور هراز ممنوع است.
اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک با هماهنگی، اجرای محدودیت ها لغو می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی