۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴
کد مطلب : ۱۴۹۰۱۵

پیشنهاد نفتی آمریکا به ونزوئلا

روزنامه وال استریت ژورنال هم‌زمان با روند افزایش بهای انرژی و در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش چشمگیر تولید نفت در آستانه فصل سرما، به نقل از افراد آگاه نوشت، آمریکا قصد دارد با تعلیق برخی تحریم‌های نفتی ونزوئلا، به شرکت شورون امکان دهد تولید نفت خام را در این کشور آمریکای لاتین از سرگیرد.
پیشنهاد نفتی آمریکا به ونزوئلا
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، این روزنامه آمریکایی چهارشنبه افزود: واشگتن به دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پیشنهاد کرده است در برابر کاهش برخی تحریم‌ها، مذاکرات با مخالفان را در باره شرایط لازم برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه ریاست جمهوری در ۲۰۲۴ از سرگیرد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به وزارت انرژی آمریکا دستور داد در ماه آینده ۱۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا آزاد و اقدامات ممکن برای افزایش تولید نفت را بررسی کند.
وی علاوه بر این، از شرکت‌های نفتی آمریکا درخواست کرد که قیمت‌های سوخت را کاهش دهند تا مصرف کنندگان آمریکایی متحمل هزینه کمتری شوند.
کارین ژان ‌پی‌یر سخنگوی کاخ سفید با انتقاد از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، آن را نشانه همسویی با روسیه خواند.
 وی روز چهارشنبه به وقت محلی با تکرار بخشی از سخنان بایدن  مبنی بر اینکه تصمیم کاهش تولید نفت به ضرر کشورهای فقیر و در حال توسعه است، گفت: در شرایطی که اقتصاد جهانی با تبعات جنگ روسیه علیه اوکراین دست و پنجه نرم می‌کند، تصمیم اوپک پلاس در راستای ثروت اندوزی است.
رئیس جمهور آمریکا با ابراز نا امیدی از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، آن را کوته بینانه خواند.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و برایان دیز مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا هم روز چهارشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند بایدن با انتقاد از تصمیم کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس، ادعا کرد این کار تبعات منفی بر کشورهای فقیر و در حال توسعه خواهد گذاشت.
جان کربی هماهنگ‌ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت: ایالات متحده باید وابستگی کمتری به اوپک پلاس و تولید کنندگان خارجی نفت داشته باشد.
اوپک پلاس در اجلاس روز چهارشنبه خود در وین درباره شدیدترین کاهش تولید نفت خود از زمان آغاز همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ به توافق رسید.
خبرگزاری رویترز نوشت: این توافق به رغم فشار آمریکا و دیگر کشورها برای تولید بیشتر حاصل شده و عرضه را در بازاری که هم اکنون در تنگنا هست، محدودتر می‌کند.
این کاهش می‌تواند باعث بهبود قیمت نفت شود. قیمت نفت به دلیل نگرانی از رکود اقتصاد جهانی، افزایش نرخ بهره و دلار قوی تر از ۱۲۰ دلار در سه ماه پیش به حدود ۹۰ دلار کاهش یافته است.
به گفته یک منبع آگاه آمریکا با این بهانه که اصول بازار از اقدام اوپک حمایت نمی‌کند، این سازمان را تحت فشار قرار داده بود تا تولید خود را کاهش ندهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی