۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۴۹۳۵۶

کاهش ۱۹۸ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۱۹۷ واحد همراه شد.
کاهش ۱۹۸ واحدی شاخص بورس
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا نوسانی قرار گرفت بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات نسبت به روز قبل با 197 واحد کاهش به رقم یک میلیون و 311 هزار و 91 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 335 واحدی به رقم 376 هزار و 205 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 913 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 4.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 206 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 266 میلیارد تومان داد و ستد کردند امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.2 درصد کاهش یافتند.
همچنین این دو شاخص با معیار هموزن 0.9 درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 0.9 درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 0.4 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.1 درصد رشد کرد.
امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی خلیج‌فارس و پالایش نفت بندرعباس بیشترین افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، چادرملو، پتروشیمی فناوران و گل‌گهر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را  داشتند.
در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 40 واحد عقب‌نشینی نسبت به روز قبل به رقم 17 هزار و 798 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس 968 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس 332 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 5.7 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 140 هزار فقره معامله و به ارزش 138 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است در روزهای دوشنبه در قالب عملیات بازار باز در شبکه بانکی اوراق بدهی بانک مرکزی بین شبکه بانکی خرید و فروش می‌شود و ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود که امروز هم 1.4 میلیارد اوراق بدهی دولت در قالب 216 نوبت معامله و به ارزش 133 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد وگرنه معاملات سهام در فرابورس 3.5 میلیارد سهم در قالب 127 هزار فقره معامله و به ارزش 1755 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز نمادهای بهمن دیزل و اعتباری ملل بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریاساسول، پتروشیمی زاگرس،‌ اهن و فولاد غدیر ایرانیان، صبا تأمین و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
 قرار است در اوایل آبان ماه پذیره‌نویسی یک شرکت جدید تأمین سرمایه از زیرمجموعه‌های ملی‌مس ایران از طریق فرابورس ایران انجام شود.
عمده کارشناسان معتقدند سهام بنیادی در بازار ارزنده شده اما برای سرمایه‌گذاری بلندمدت ارزندگی دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای