۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۱۴۹۴۳۰

کاهش ۲۰۰۵ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۲۰۰۵ واحد همراه شد.
کاهش ۲۰۰۵ واحدی شاخص بورس
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری هفته با کاهش 2111 واحد به رقم یک میلیون و 310 هزار و 451 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 648 واحد به رقم 378 هزار و 591 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 911 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 4.1 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 186 هزار نوبت معامله و به ارزش 2575 میلیارد تومان دادوستد کردند.
امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 16 صدم درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هموزن 17 صدم درصد رشد داشتند. شاخص آزاد شناور 17 صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 33 صدم درصد افت کرد، اما شاخص بازار دوم بورس تنها 3 صدم درصد رشد کرد.
امروز نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پتروشیمی فناوران بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای چادرملو، فولاد مبارکه، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.
در فرابورس ایران امروز شاخص کل با افزایش 2 واحدی به رقم 17 هزار و 854 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به 971 هزار میلیارد تومان رسید و بازار پایه فرابورس هم که ناشی از شرکت‌های تازه‌وارد به بازار سرمایه و یا شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی است 332 هزار میلیارد تومان برآورد شد.
معامله گران امروز بیش از 2.1 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 122 هزار فقره معامله و به ارزش 10 هزار و 167 میلیارد تومان دادوستد کردند.
امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، نیروی برق دماوند و اعتباری ملل بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، فرابورس ایران، پالایش نفت شیراز و هلدینگ گردشگری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فرابورس داشتند.بورس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی