۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱
کد مطلب : ۱۵۰۰۳۴

جزییات امضا قرارداد میان پتروشیمی دماوند و مپنا

قرارداد احداث واحدهای گازی ۵ و ۶  نیروگاه برق و بخار دماوند انرژی عسلویه، میان مدیران عامل شرکت دماوند انرژی عسلویه و گروه مپنا امضاء و تبادل گردید.
جزییات امضا قرارداد میان پتروشیمی دماوند و مپنا
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  براساس مفاد قرارداد تبادل شده، واحدهای گازی  5 و 6 نیروگاه برق و بخار دماوند انرژی عسلویه، شامل احداث 2 واحد گازی70 MGT-(3)
 هر کدام به ظرفیت 183 مگاوات، در مجموع 366 مگاوات در شرایط ایزو احداث می‌شود. این قرارداد در راستای سیاست های شرکت دماوند در حمایت از تولید داخل  نهایی شده است و بر اساس این قرارداد ساخت واحدهای مذکور به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های مپنا، مپنا بین‌الملل و احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا (توسعه 3)واگذار گردید.
در حاشیه مراسم امضاء این قرارداد، که روز چهارشنبه 18 آبان 1401 و با حضور مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد دو شرکت برگزار گردید، محمدرضا سمیعی مدیرعامل شرکت دماوند انرژی عسلویه با اشاره به اینکه شرکت دماوند انرژی عسلویه متولی تولید و تأمین یوتیلیتی و سرویس های جانبی در فاز 2 می باشد ضمن تاکید بر لزوم رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی در راستای کاهش اثرات تهدیدات بین‌المللی و با ابراز رضایت از همکاری فی مابین دو شرکت طی سالیان گذشته تا کنون،  گروه مپنا را مجموعه ایی توانمند و در استاندارد جهانی در عرصه صنایع نیروگاهی خطاب نمود.
مدیرعامل شرکت دماوند هدف از اجرای طرح توسعه ساخت توربین‌های نیروگاهی دماوند در راستای برنامه ریزی برای تأمین برق و بخار مورد نیاز پروژه های سالهای آتی مجتمع پتروشیمیایی مستقر در فاز 2 عسلویه عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سالیان گذشته با اعتماد به توان تخصصی نیروهای جوان و کارآمد خود و همکاری طرفین در بخش نیروگاهی دماوند مشکلی در تأمین برق پایدار نداشتیم و این موضوع برای شرکت مایه افتخار است.
 عباس علی‌آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه مپنا نیز با اشاره به تجربه احداث فاز نخست نیروگاه برق و بخار دماوند توسط گروه مپنا، ابراز اطمینان کرد که فاز دوم این پروژه نیز با تلاش مپنا و همراهی کارفرما در زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری خواهد رسید.
علی‌آبادی گفت: خوشبختانه گروه مپنا در تولید تجهیزات اصلی، احداث پروژه‌ها و بهره‌برداری از نیروگاه‌ها توانمند است و این افتخار بزرگی است که نصیب جوانان این وطن شده است.
وی تصریح کرد: با وجود برخی مشکلات در تأمین مالی پروژه‌ها، مپنا همواره به تمامی تعهدات خود عمل کرده است و امیدواریم با مساعدت، این پروژه نیز در زمان مقرر و با کیفیت مطلوب به پایان برسد.
شایان ذکر است، نیروگاه برق و بخار دماوند در فاز دوم مجتمع‎های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس - عسلویه مستقر است. اجرای فاز نخست پروژه نیروگاه برق و بخار دماوند شامل طراحي، ساخت، تأمين تجهيزات، تست و راه‌اندازي 4 واحد نیروگاهی، هر واحد به ظرفیت 162 مگاوات به ظرفیت کل 648 مگا وات در ساعت،همچنین دو واحد بویلر اصلی بازیافت حرارتی HRSG هر کدام به ظرفیت 330 تن بخار در ساعت و یک واحد بویلر کمکی به ظرفیت 120 تن بخار جمعاً به ظرفیت 780 تن بخار در ساعت و یک پست برق GIS 230 کیلو ولت (شامل 20 فیدر) و ملحقات مربوطه اجرا و تحویل دائم شده است، که با اجرا و بهره برداری از پروژه های جدید شامل دو واحد توربین گازی هر کدام به ظرفیت 183 مگا وات به ظرفیت کل 366 مگا وات و یک واحد بویلر HRSG 350 تن بخار در ساعت و 12 فیدر GIS  به ظرفیت 230 کیلو ولت، مجموع تولیدات نیروگاه دماوند به 1014 مگا وات برق در ساعت و 1130 تن بخار در ساعت خواهد رسید.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی