۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۱۵۰۹۴۷

افزایش خطر فساد مالی در پارلمان اروپا

رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد اتهام‌های رسوایی مالی در پارلمان اروپا ممکن است جایگاه قانونی این نهاد را تهدید کند.
افزایش خطر فساد مالی در پارلمان اروپا
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، «اورسولا فون در لاین»  رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد اتهام‌های رسوایی مالی فزاینده در پارلمان اروپا ممکن است اعتبار و جایگاه قانونی این نهاد اروپایی را تهدید کند.
«اورسولا فون در لاین» در سخنانی گفت: درواقع، اتهام‌ها علیه معاون پارلمان اروپا بسیار نگران کننده و جدی است و می‌دانیم که این (اتهام ها) نگرانی‌های جدی را به بار می‌آورد چرا که موضوع، به خطر از دست رفتن اعتماد مردم به این نهاد مربوط می‌شود. 
اظهارات این مقام اروپایی پس از آن صورت می گیرد که شماری از مقامات پارلمان اروپا به دلیل فساد مالی دستگیر شدند. 
«اوا کایلی» سیاستمدار یونانی و یکی از معاونان پارلمان اروپا، روز جمعه در بلژیک به عنوان بخشی از تحقیقات گسترده پلیس در مورد رشوه‌هایی که «قطر» میزبان جام جهانی به سیاستمداران اتحادیه اروپا داده بود، دستگیر شد.
اداره مرکزی مبارزه با فساد در بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس فدرال قضایی بلژیک (PJF) به «یک کشور خلیج فارس» مظنون است که بر نمایندگان پارلمان اروپا با «مبلغ قابل توجهی پول» یا «هدایای قابل توجه» به اشخاص ثالثی که بر روی قانونگذاران نفوذ دارند، نفوز داشته است.
پلیس بیش از ۶۰۰ هزار یورو پول نقد و همچنین «تجهیزات رایانه‌ای و تلفن‌های همراه» را ضبط کرده است.
رسانه‌های بلژیکی، این کشور خلیج‌فارس را قطر و یکی از بازداشت‌شدگان را «اوا کایلی» نماینده یونانی پارلمان اروپا که از ژانویه معاون رئیس پارلمان بوده است، معرفی کرده‌اند.
اوا کایلی، ۴۴ ساله، مجری سابق تلویزیون است که از سال ۲۰۱۴، عضو پارلمان اروپا در «پاسوک» بخشی از گروه سوسیالیست‌ها و دموکرات‌ها (S&D) بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی