۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۱۵۱۹۴۶
کریمی خبر داد:

ظرفیت تولید spvc پتروشیمی اروند به یک میلیون تن خواهد رسید

مدیرعامل اروند در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه کیف کفش و چرم اعلام کرد: با بهره برداری از طرح توسعه spvc ظرفیت آن به یک میلیون تن در سال خواهد رسید.
ظرفیت تولید spvc پتروشیمی اروند به یک میلیون تن خواهد رسید
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" مهندس محمدرضا کریمی،مدیرعامل پتروشیمی اروند در نشست خبری خود با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه کیف و کفش و چرم اظهار داشت؛
تولید اروند در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشت.
وی ادامه داد: طرح توسعه واحد 300 هزار تنی spvc پتروشیمی اروند که عملیات اجرایی آن از سال 1402 آغاز می شود و در بازه 3 تا 4 ساله به بهره برداری می رسد باعث افزایش تولید spvc از 700 هزار تن به یک میلیون تن خواهد رسید و باعث توسعه صنایع پایین دست و اشتغالزایی خواهد شد.
مدیرعامل پتروشیمی اروند در پاسخ به نفت ما که اثرات افزایش قیمت خوراک و یوتیلیتی چه تاثیری بر عملکرد شرکت خواهد گذاشت، گفت: افزایش قیمتهای یوتیلیتی، خوراک و سوخت باید معقول باشد و در این زمینه امیدواریم اقدامات منطقی در راستای تامین منافع کشور صورت بگیرد.
افزایش قیمت یوتیلیتی، خوراک و سوخت بر سودآوری شرکت تاثیر داشته و این افزایش هر چند منطقی بوده اما باعث کاهش حاشیه سود شده و بایستی این قیمتها در بلندمدت معقول باشد.
کریمی فروش داخلی spvc به میزان 21 درصد و epvc به میزان 10 درصد نسبت به سال گذشته به دلیل نیاز بازار داخلی افزایش داشته است.
وی افزود: البته قیمت پی وی سی در بازار جهانی از 2000 دلار در هر تن به 800دلار در هر تن کاهش یافته و قیمت خوراک اصلی اتیلن از 1020 دلار در تن به 650 دلار در هر تن رسیده‌است.
کریمی در مورد تاثیر دامپینگ روسیه بر فروش صادراتی پی وی سی اروند گفت این روند تاثیری بر صادرات اروند نداشته اما در مورد کاستیک مقداری اثرگذار بوده است. البته کاستیک را در صنایع پایین دست به پرک تبدیل کرده و صادر کرده ایم و کمترین آسیب را در زمینه سیاست دامپینگ روسیه دیده‌ایم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی