۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۵۲۶۹۵

کاهش ۲۰۰۰ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۲۳۱۹ واحد همراه شد.
کاهش ۲۰۰۰ واحدی شاخص بورس
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با از دست دادن 2319 واحد به رقم یک‌میلیون و 537 هزار و 870 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 3916 واحد به رقم 476 هزار و 251 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 657 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 8.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 455 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 629 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی نسبت به روز قبل 15 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 82 صدم درصد کاهش یافتند.
شاخص آزاد شناور بدون تغییر ماند و شاخص بازار اول بورس 12 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار دوم بورس ناشی از معاملات بلوکی 46 صدم درصد کاهش یافت.
امروز نمادهای ملی‌مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان و بانک تجارت به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.
در فرابورس ایران هم شاخص کل با 117 واحد کاهش به رقم 19 هزار و 920 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 90 هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش بازار پایه فرابورس 389 هزار میلیارد تومان شد.
معامله‌گران امروز بیش از 6.8 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 251 هزار فقره معامله و به ارزش 233 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز در قالب عملیات بازار باز بیش از 2.6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 377 فقره معامله و به ارزش 230 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد، وگرنه معاملات سهام به میزان 3.4 میلیارد برگه در قالب 223 هزار معامله و به ارزش 1644 میلیارد تومان داد و ستد شد و اوراق مالی اسلامی به میزان 11.3 میلیون ورقه در قالب 2704 نوبت معامله و به ارزش 793 میلیارد تومان داد و ستد شد.
امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، مدریت انرژی امیدتابان هور، پخش البرز، بهمن دیزل و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.
  با توجه به سیاست دولت مبنی بر کنترل نقدینگی و جمع‌آوری نقدینگی سرگردان در قالب فروش سکه و اموال مازاد دولت و همچنین انتشار اوراق، یکی از بهترین زمینه‌ها برای جمع‌آوری نقدینگی از طریق بازار سرمایه است و دولت باید از این بازار حمایت کند، چون سرمایه‌ها در بازار بورس شفاف شده و دولت می‌تواند مالیات واقعی از فعالان بازار سرمایه دریافت کند و آثار تورمی در این بازار نسبت به سایر بازارها کمتر است، بنابراین باید سهم بازار سرمایه از تأمین مالی و مدیریت نقدینگی در جامعه افزایش یابد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی