۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۵۳۰۶۵

تصمیمات اوپک پلاس سیاسی نیست

وزیر انرژی عربستان امروز اعلام کرد که تصمیمات اوپک پلاس سیاسی نیست و براساس عوامل بازار انجام می‌گیرد.
تصمیمات اوپک پلاس سیاسی نیست
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان  سعودی طی سخنانی در یک مجمع رسانه‌ای در ریاض پایتخت عربستان اعلام کرد که تصمیمات اوپک پلاس سیاسی نیست و بر  اساس عوامل بازار انجام می‌شود.
عبدالعزیز بن سلمان تاکید کرد: این امر نشان می‌دهد که  اوپک پلاس برای تنظیم سیاست‌های خود به اندازه کافی انعطاف‌‌پذیر است.
وی با اشاره به  تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش عرضه 2 میلیون بشکه روزانه نفت به بازار جهانی گفت: این تصمیم کاملاً بر اساس بنیان‌های بازار  اتخاذ شده است.
وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین از برخی وزرای کابینه این کشور که خود را «رهبران با تجربه و متفکر» می دانند، انتقاد کرد.
عبدالعزیز بن سلمان تاکید کرد که از اقدامات برخی وزرا که خود را رهبری کارکشته و متفکر می‌دانند، عمیقا متاسفم ؛چراکه آنها اگر نماینده کشورمان نبودند، هیچ ارزشی نداشتند.
وی با تاکید بر اینکه  رسانه‌های صادق، آینه‌ای برای شناخت حقیقت و واقعیت رویدادها هستند، گفت: مفهوم انتقاد در میان مردم یک نقص  و فقدان تلقی می‌شود  و معنای صحیح آن ارزیابی است. پذیرش این امر بازتاب مثبتی برای منافع عمومی دارد.
وزیر انرژی عربستان هفته گذشته طی مصاحبه ای با "Anergy Aspects"   اعلام کرد که تصمیم اوپک پلاس  برای کاهش تولید نفت پایان سال  جاری ادامه خواهد داشت.
در نشست 5 اکتبر 2022، کشورهای شرکت کننده در توافق اوپک پلاس توافق کردند که از نوامبر تولید خود را به میزان 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و همچنین توافق را تا پایان سال 2023 تمدید کردند.
آنها به عنوان مبنای محاسبه کاهش تولید نفت، از اوت 2022 سهمیه‌هایی را تحت توافق اوپک پلاس تعیین کردند.
در نشست 4 دسامبر 2022، کشورهای عضو این ائتلاف تصمیم گرفتند تا برنامه فعلی تولید نفت را حفظ کنند. کمیته نظارت اوپک پلاس در نشست 1 فوریه 2023 نیز تغییر در سهمیه تولید را توصیه نکرد.
نشست بعدی کمیته نظارت اوپک پلاس در تاریخ 3 آوریل 2023 برگزار خواهد شد و نشست عمومی این ائتلاف برای 4 ژوئن 2023 برنامه ریزی شده است.
گزارش ماه فوریه آژانس بین‌المللی انرژی ( IEA) نشان می‌دهد که کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس در ژانویه 2023 تولید نفت خود را به میزان 160 هزار بشکه در روز کاهش دادند و از برنامه تولید خود 1.93 میلیون بشکه در روز عقب‌تر بودند.
بر اساس این گزارش، حجم تولید نفت اعضای این ائتلاف با 160 هزار بشکه کاهش نسبت به ماه دسامبر به 38.18 میلیون بشکه در روز رسیده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی