۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۱۵۳۴۷۳

اعطای لوح زرین نوآوری برتر ایرانی به شرکت پتروشیمی اروند

پتروشیمی اروند به عنوان شرکت پیشگام در قطع وابستگی به خارج و داخلی‌سازی حساس‌ترین تجهیزات فنی با اعتماد به شرکت‌های فن‌آور ایرانی، موفق به کسب لوح زرین نوآوری هفتمین جشنواره نوآور برتر ایرانی شد.
اعطای لوح زرین نوآوری برتر ایرانی به شرکت پتروشیمی اروند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ هفتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی با هدف توسعه اقتصاد ملی و حمایت از نوآوری‌های داخلی به همت دفتر توسعه فناوری و نوآوری‌های معاونت علی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
در آئین اختتامیه این جشنواره ملی که پس از انجام ممیزی‌ها به معرفی شرکت‌ها و محصولات برتر در حوزه نوآوری‌های ایرانی اختصاص داشت، لوح زرین نوآوری برتر به پاس تلاش‌های شرکت پتروشیمی اروند در بی اثر کردن تحریم‌ها و ساخت تجهیزات حساس با توان متخصصین داخلی اختصاص یافت.
«سانتریفیوژ دکانتر» شرکت پتروشیمی اروند که برای نخستین‌ بار در کشور به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخت شده است ، از جمله تجهیزات دوار است که برای جدا کردن مخلوط‌های چند فازی در صنعت استفاده می‌شود.
این تجهیز که مورد استفاده شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده سوسپانسیون پی‌وی‌سی (SPVC) و پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) است، کشور را به‌طور کامل در تولید این نوع تجهیز راهبردی خودکفا و علاوه بر صرفه‌جویی ۵۰ درصدی، سبب قطع وابستگی صنعت پتروشیمی در این بخش به خارج از کشور شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی