۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۵۳۶۳۱

تاسیس اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین

با برگزاری نخستین جلسه شورای سیاستگذاری، اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین تاسیس و راه اندازی شد.
تاسیس اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، حسین قاهری رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین، با اعلام این خبر اظهار داشت: انجام مطالعات راهبردی در حوزه مسائل تجاری و اقتصادی، ایده پردازی، طراحی و ارائه توصیه های تجاری و اقتصادی و همچنین همکاری با نهادهای سیاستگذار در فرآیند برآورد امکان سنجی، تصمیم گیری و بسترسازی سیاست ها از اهداف عمده تاسیس این اندیشکده است.
وی که در اولین جلسه شورای سیاستگذاری اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین سخن می گفت، تصریح کرد: این اندیشکده در نظر دارد طی تفاهم نامه های مشترک امکان همکاری در پروژه های علمی و تحقیقاتی فی مابین دانشگاه های برتر ایران و چین را فراهم کند.
به گفته دکتر قاهری، اعضای شورای سیاست گذاری این اندیشکده متشکل از شخصیت های برجسته و باسابقه در حوزه روابط سیاسی، فرهنگی و تجاری ایران و چین هستند.
رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین این اندیشکده را مشتمل بر هفت کمیته سفرا، رایزنان تجاری، فرهنگی، علمی و تحقیقاتی، یونسکو، محیط زیست و راه ابریشم دانست و اضافه کرد: سفرا، رایزنان تجاری و فرهنگی 40 سال اخیر ایران در چین در کمیته های مذکور به همراه اندیشمندان دانشگاهی، کارشناسان یونسکو، کارشناسان محیط زیست و راه تجارت ایران و چین در کمیته مورد اشاره حضور فعال خواهند داشت.
این گزارش می افزاید: نخستین جلسه شورای سیاست گذاری اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین روز گذشته با حضور شخصیت های برجسته و باسابقه در حوزه روابط سیاسی، فرهنگی و تجاری ایران و چین برگزار شد.
در این جلسه، اعضای حاضر به فراخور حضور در کمیته های مختلف به بیان عقاید، نظرات و پیشنهادات خود به منظور پیشبرد برنامه های اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین پرداختند و مقرر شد تا با هم افزایی بیشتر شاهد بسط و توسعه بیش از پیش روابط برد-برد برای ایران در همکاری های آتی با کشور چین باشیم.
براساس این گزارش چشم انداز اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین برای دستیابی به اهداف اجرایی زیر تهیه و تدوین شده است:
1-    انجام مطالعات راهبردی در حوزه مسائل تجاری و اقتصادی بین ایران و چین
2-    ایده پردازی، طراحی و ارائه توصیه های تجاری و اقتصادی، ارائه نتایج مطالعات و سیاست پردازی به شکل متن و سایت، ارائه رویدادها و مولتی مدیا
3-    تفاهم و همکاری با دانشگاه های ایران و چین
4-    همکاری با نهادهای سیاست گذار در فرآیند برآورد امکان سنجی، تصمیم گیری و بسترسازی
سیاست ها
5-    همکاری با تجار، موسسات و بنگاه های اقتصادی به منظور ارائه خدمات مشاوره ای
خاطرنشان می شود: اندیشکده بر اساس مرکز مطالعات علمی تعریف شده و برای وصول به اهداف پیش گفته به انجام تفاهم و همکاری با دانشگاه های ایران و چین، و گفتمان سازی و ترویج عمومی یافته ها و سیاست ها در تعامل با تشکل ها خواهد پرداخت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی