۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۱۵۳۸۳۶
ثبت رکوردهای چشمگیر با کارآمدی مدیریت جدید پتروشیمی تخت جمشید؛

رشد ۵۳ درصدی تولید و ۳۶ درصدی فروش پتروشیمی تخت جمشید

شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید در شش ماهه اول سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ رکوردهای چشمگیر و خیره کننده ای در تولید و فروش محصولات ثبت کرد.
رشد ۵۳ درصدی تولید و ۳۶ درصدی فروش پتروشیمی تخت جمشید
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بر اساس داده های سامانه کدال، این شرکت با نماد "شجم" در 6 ماهه اول سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱، از نظر حجمی، 40871 تن تولید داشته و نسبت به مدت مشابه سال مالی پیش از آن که 26697 تن بود 53 درصد رشد داشته است.
بر اساس داده های سامانه کدال، در 6 ماهه اول سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱، از نظر ارزش، یک هزار و 713 میلیارد تومان فروش داشته که یک هزار و 144 میلیارد تومان آن فروش داخلی و 568 میلیارد تومان آن هم سهم فروش صادراتی بوده است. شایان ذکر است که فروش شش ماهه اول سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱شجم، یک هزار و 260 میلیارد تومان بوده که بیانگر رشد 36 درصدی فروش در دوره مدیریت جدید این شرکت است.
بیشترین میزان کل تولید ماهانه مجتمع صنایع پتروشیمی تخت جمشید در آذرماه با 7685 تن و بیشترین میزان کل تولید روزانه هم با 318 تن در 22 بهمن به ثبت رسید.
شایان ذکر است که بیشترین میزان تولید ماهانه و روزانه SBR (استایرن بوتادین رابر)، بیشترین میزان تولید ماهانه و روزانه PBR1  (پلی بوتادین رابر)، بیشترین میزان تولید ماهانه و روزانه PBR2 (پلی بوتادین رابر) پتروشیمی تخت جمشید در نیمه دوم سال 1401(شش ماهه اول سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱) در دوره مدیریت مدیرعامل جدید آن مهندس عباس کریمی رقم خورده است.
اگر آمار تولید صنایع پتروشیمی تخت جمشید را در 5 سال اخیر به صورت مقایسه ای در نظر بگیریم، نشان می دهد که میزان تولید این مجتمع در سال 1401 که 76.543 تن بود در مقایسه با سال 1400( 18.2درصد)، و  نسبت به سال 1396 ( 114.8 درصد) رشد داشته است.
آمار تولید کلی پتروشیمی تخت جمشید در سال 1401 بیانگر گام محکم این شرکت در تحقق ظرفیت اسمی تولیدی اش است. نکته ای که در این میان مهم است آنکه با انتصاب مدیر عامل جدید، با رویکرد و مدیریت کارآمد خود توانست رکوردهای تولید و فروش بالایی را در شش ماهه اول سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ثبت بکند. در واقع در سایه تدبیر مدیر عامل و همراهی و تلاش پرسنل شرکت، این رشد تولید و فروش رخ داده است.
شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید علاوه بر عرضه و تامین نیاز داخلی با صادرات استایرن بوتادین رابر و پلی بوتادین رابر تولیدی خود باعث درآمدزایی ارزی نیز می شود. استایرن بوتادین رابر و پلی بوتادین رابر تولیدی پتروشیمی تخت جمشید، در ساخت تایر اتومبیل، تایر دوچرخه، تسمه نقاله، کف کفش، کابل، اسفنج، اسباب بازی، اقلام لاستیکی صنعتی، منسوجات لاستیکی به کار می رود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


از عملکرد ایشان در فن آوران چه خبر؟
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی