۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۱۵۳۸۶۱

غول انرژی فرانسه متهم شد

به گفته منابع آگاه، دو انجمن حقوق بشری شکایتی را علیه غول نفت و گاز فرانسه یعنی شرکت "توتال انرژیز"، ثبت کرده‌اند که این شرکت را به "همدستی در جنایات جنگی" در اوکراین متهم می‌کند.
غول انرژی فرانسه متهم شد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دو انجمن حقوق بشری شکایتی را علیه غول نفت و گاز فرانسه یعنی شرکت "توتال انرژیز"، ثبت کرده‌اند که این شرکت را به "همدستی در جنایات جنگی" در اوکراین متهم می‌کند.
به گفته این منابع، شاکیان پرونده "ائتلاف کلایمکس داروین" Darwin Climax Coalition که در فرانسه مستقر است و انجمن اوکراینی "رازوم وی استند" Razom We Stand هستند.
این دو انجمن شرکت توتال را به داشتن سهام در شرکتی که یک میدان گاز طبیعی روسیه را اداره می کند و پالایش کردن محصولاتی که در نهایت به سوخت جت برای روسیه تبدیل می‌شوند، متهم می کند.
آنها ادعا می کنند که این سوخت جت توسط هواپیماهای جنگی روسیه در اوکراین استفاده می‌شود.
بر اساس این شکایت، توتال انرژیز با ادامه بهره برداری از یک منبع تولید میعانات گازی که سپس به سوخت تبدیل می شوند، به تامین وسایل لازم برای "ارتکاب جنایات جنگی "به دولت روسیه کمک کرده است.
شرکت توتال این ادعاها را رد کرده و آنها را ظالمانه و افتراآمیز خوانده است.
این شرکت اعلام کرد: این اتهامات علیه شرکت ما که عملیات (تولیدی) خود ا با رعایت دقیق سیاست اتحادیه اروپا و اقدامات تحریمی اروپا انجام می دهد، با توجه به توضیحاتی که ارائه کرده ایم، به ویژه جدی و بی اساس است.
اکتبر گذشته، این دو انجمن شکایت مشابهی را ارائه کردند، که به گفته دادستان‌های فرانسوی این پرونده پس از "تحلیل کامل حقوقی و عینی همه موارد ارائه شده توسط شاکیان" بدون هیچ اقدام دیگری بسته شد.
وکلای این انجمن ها گفتند که قصد دارند با حکم این دادگاه مخالفت کنند و دادستان ها را به تسلیم شدن در برابر فشارهای سیاسی متهم کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی