۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۵۴۰۵۸

بومی سازی سیستم جرقه زن مشعل‌های نفتی

مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت: نخستین سیستم جرقه زن مشعل های نفتی کشور در پالایشگاه آبادان طراحی، ساخت و نصب شد و انحصار خارجی تولید این نوع تجهیزات صنعتی را شکست.
بومی سازی سیستم جرقه زن مشعل‌های نفتی
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، حکیم قیم شنبه افزود: در راستای بومی سازی دانش و خوداتکایی، سیستم جرقه زن فلر اسیدی و هیدروکربنی فاز سه به ابتکار متخصصان داخلی در پالایشگاه آبادان طراحی، ساخته و نصب شد.
وی با بیان اینکه اختراع این سیستم که با هدف بومی سازی و رفع مشکل سیستم روشن کننده مشعل پالایش منطقه سه بوده و قابل تعمیم به دیگر مشعل های مجموعه نفت است افزود: در پی نبود سیستم جرقه زن در بازار داخلی و انحصار تولید آن در یک شرکت انگلیسی توسط صنعتگران آبادانی و با استفاده از اداوات داخلی پالایشگاه آبادان رقم خورد.
قیم گفت: هزینه تولید این سیستم جرقه زن جدید و بومی که پس از چندین بار امتحان با موفقیت به بهره برداری رسید برابر با یک بیستم نمونه خارجی آن است.
وی بیان کرد: ساده سازی سیستم جرقه زنی، افزودن زمان سنج برای روشن و خاموش شدن سیستم که نبود آن منجر به آسیب به سیستم می شود و همچنین تامین قطعات از بازار داخلی و کاهش هزینه تولید و نگهداری از جمله امتیازات این سیستم بومی سازی شده در مقایسه با نمونه خارجی است.
پالایشگاه آبادان با افتتاح فاز ۲ در پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰درصد فرآورده های نفتی کشور را تولید می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی