۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۵۵۱۵۰

افزایش ۱۹ هزار و ۹۴۶ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۹۹۴۶ واحد همراه شد.
افزایش ۱۹ هزار و ۹۴۶ واحدی شاخص بورس
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز هفته در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 19 هزار و 946 واحد به رقم 2 میلیون و 321 هزار و 326 واحد رسید.
همچنین شاخص هم وزن امروز با افزایش 12 هزار و 746 واحد به رقم 765 هزار و 187 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است، به بیش از 8 میلیون و 578 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 13.4میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 755 هزار معامله و به ارزش 9 هزار و 680 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز گذشته 0.87 درصد افزایش یافتند، اما دو شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 1.6 درصد افزایش یافتند.
شاخص آزاد شناور به اندازه 0.81 درصد تقویت شد، شاخص بازار اول بورس 0.97 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس به میزان 0.75 درصد افزایش یافت.
امروز نمادهای هلدینگ‌ معدنی خاورمیانه، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی، بانک پاسارگاد، بانک تجارت و شستا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.
در فرابورس ایران هم شاخص کل با افزایش 392 واحد به رقم 29 هزار و 82 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 617 هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش پایه فرابورس 477 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 7.5 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 372 هزار معامله و به ارزش 31هزار و 847 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
با این حساب، ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به حدود 41 هزار میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای شرکت‌های پتروشیمی تندگویان، انتخاب الکترونیک، بیمه پاسارگاد، فولاد ارفع، پالایش نفت لاوان، بهمن دیزل و صبا تأمین به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.
  با توجه به برنامه‌هایی که دولت امسال برای سرمایه‌گذاری و رشد تولید و مهار تورم دارد، بازار سرمایه به عنوان یک بازار شفاف تقویت خواهد شد و هر چه نقدینگی سرگردان از بازارهای موازی مانند ارز، سکه، طلا، آپارتمان و ملک خارج شود و وارد بازار سرمایه شود امید می‌رود، شرکت‌ها بتوانند از این بازار تأمین مالی کرده و خطوط تولید خود را گسترش داده و به روز رسانی کنند.
در حال حاضر اقتصاد کشور ما بانک‌پایه است و 85 درصد تامین مالی از بانک است و باید تأمین مالی بورسی هم در کنار تأمین مالی بانک تقویت شود و تنوع در شیوه‌های تأمین مالی باعث تقویت اقتصاد و سرمایه‌گذاری می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی