۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۱۵۵۲۶۸

ایمن‌سازی خطوط لوله‌های نفتی توسط قوه قضاییه

رئیس دادگستری کل استان تهران با اشاره به خطرات ناشی از وقوع حادثه در خطوط لوله‌های نفتی معارض با طرح آزادراه غدیر، ایمن‌سازی این خطوط را در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و حوادث جبران‌ناپذیر ضروری دانست.
ایمن‌سازی خطوط لوله‌های نفتی توسط قوه قضاییه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، علی القاصی‌مهر روز دوشنبه در نامه‌ای از استاندار تهران خواست تا موضوع ایمن‌سازی خطوط لوله‌های نفت و ایفای تعهدات دستگاه‌های متعهد در اجرای طرح آزادراه غدیر، این مهم را مورد پیگیری ویژه قرار دهد.
وی تصریح کرد: ایمن‌سازی لوله‌های خطوط نفتی، برای پیشگیری از وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی و فجایع انسانی و زیست محیطی اهمیت زیادی دارد.
رئیس دادگستری کل استان تهران یادآور شد: بر اساس دستور ریاست قوه قضاییه برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه قضایی در تحقق شعار سال جاری که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «مهار تورم و افزایش تولید» نامگذاری شده است، در اولویت‌های دادگستری استان تهران قرار دارد.
القاصی‌مهر اضافه کرد: از آنجا که پایداری شبکه‌های انتقال انرژی و حفظ ایمنی مسیرهای مواصلاتی مورد بهره برداری شرکت‌های تولیدی و کارخانجات صنعتی است و تاثیر مستقیم و مهمی در تولید دارد؛ بنابراین تسریع در ایمن‌سازی خطوط لوله نفت در آزادراه غدیر مورد مطالبه قرار گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اظهارات اخیر رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه «برخی ترک فعل‌ها جرم است و برخی جرم نیست اما ممکن است سبب بروز خسارت هایی شود»، گفت: ایمن‌سازی خطوط لوله‌های نفتی و حسن انجام تعهدات در قراردادهای این طرح ضروری است و مکاتبه با استاندار تهران در راستای وظایف نظارتی دستگاه قضایی و صیانت از حقوق مردم و پیشگیری از وقوع جرم است.
القاصی‌مهر تاکید کرد: خدمت رسانی بیشتر به مردم و حفظ منابع و منافع کشور، نتیجه هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، قضایی و همه نهادهای متولی است و امیدواریم اقدامات اثربخشی را در سایه انجام وظایف قانونی دستگاه قضایی ایفا کنیم.
 آزادراه غدیر که از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند، علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ملی، در زمینه ترانزیت کالا در حوزه فراملی با تمرکز بر کشورهای همسایه نیز تأثیرگذار خواهد بود.
عملیات احداث آزاد راه غدیر که پیشتر با نام آزادراه جنوبی تهران- البرز شناخته می‌شد از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
هفتم اسفند ۱۳۹۹، بهره‌برداری از طرح ملی آزادراه غدیر به طول ۱۵۸ کیلومتر در استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی