۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۱۵۵۷۲۸

درآمدهای نفتی و گازی روسیه نصف شد

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که این کشور در ۵ ماه نخست سال جاری بیش از ۳۴ میلیارد دلار درآمد نفتی و گازی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نصف کاهش یافته است.
درآمدهای نفتی و گازی روسیه نصف شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، وزارت دارایی روسیه طی بیانیه‌ای که در وبسایت رسمی این نهاد منتشر شده، اعلام کرد که در 5 ماه نخست سال جاری، این کشور 2.8 تریلیون روبل معادل 34.4 میلیارد دلار درآمد نفتی و گازی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.
در این بیانیه آمده است؛ رقم دقیق فروش نفت و گاز این کشور در ماه ژانویه تا می سال جاری، 2.853 میلیارد روبل بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نصف شده و دلیل آن هم کاهش قیمت نفت اورال روسیه و پایین آمدن صادرات گاز این کشور بوده است.
 وزارت دارایی روسیه البته اعلام کرده منابع مالی موجود در صندوق ثروت ملی این کشور برای تامین نیازهای بودجه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که درآمد روسیه از محل صادرات غیرنفتی و غیرگازی برای سال جاری معادل 6.96 تریلیون روبل برابر با 85.5 میلیارد دلار خواهد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد خواهد داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی