۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
کد مطلب : ۱۵۷۶۴۳

آمریکا ۴۰ تانکر نفت سوریه را دزدید

اشغالگران آمریکایی در ادامه غارت ثروت ملی سوریه از مناطق تحت اشغال خود، ده‌ها تن دیگر از نفت سوریه را در حومه الحسکه به سرقت برده است.
آمریکا ۴۰ تانکر نفت سوریه را دزدید
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،منابع محلی در الحسکه به خبرنگار سانا گفتند که چهارشنبه شب کاروانی متشکل از ۴۰ تانکر حامل نفت مسروقه سوریه از طریق گذرگاه مرزی غیرقانونی «المحمودیه» وارد خاک عراق شده است.
طی هفته‌های گذشته روند سرقت نفت سوریه از سوی نیروهای آمریکایی شدت یافته و صدها تانکر حامل نفت سوریه از گذرگاه‌های غیرقانونی به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق منتقل شده است.
شبه نظامیان موسوم به "قسد" با حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی کنترل بیشتر میدان‌های نفتی سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.
با شکست گروه تروریستی «داعش» بعنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.
طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا بویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.
دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی