۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۶۱۸۰۹

آغاز ساخت ۹۵ نیروگاه تجدیدپذیر به صورت همزمان

برنامه توسعه تجدیدپذیر در کنار ساخت ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی با مدیریت وزارت نیرو و صنایع قرار است، ناترازی برق در کشور را تا پایان ۱۴۰۴ ریشه کن کند.
آغاز ساخت ۹۵ نیروگاه تجدیدپذیر به صورت همزمان
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،صبح امروز دوشنبه با حضور رئیس‌جمهور، برنامه توسعه 12 برابری ساخت نیروگاه تجدیدپذیر با هدف رفع ناترازی برق رونمایی شد.
  تعطیلی کارخانه‌ها و بیکارشدن کارگران در تابستان 1400 تنها به دلیل شرایط اقتصادی اتفاق نمی‌افتاد و قطع برق به بزرگترین مانع رشد اقتصاد ایران تبدیل شده بود.
در راستای رفع ناترازی برق، رئیس‌جمهور صبح امروز از برنامه توسعه 11 هزار مگاواتی انرژی تجدیدپذیر رونمایی می‌کند، این میزان برق معادل 11 برابر تولید نیروگاه اتمی بوشهر است؛ همچنین، قرارداد ساخت 95 نیروگاه سبز معادل 4 برابر ظرفیت فعلی کشور توسط بخش خصوصی امضا خواهد شد و نیروگاه خورشیدی ساغند نیز برق خودر را به شبکه برق سراسری تزریق می‌کند.
 معاون سرمایه‌گذاری و تنظیم مقررات ساتبا آرش امیدی با اشاره به قرارداد 4000 هزار مگاواتی بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر می‌گوید که «بزرگترین قرارداد ساخت همزمان نیروگاه تجدیدپذیر غرب آسیا در ایران امضا می‌شود.»
برنامه توسعه تجدیدپذیر در کنار ساخت 20 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی با مدیریت وزارت نیرو و صنایع قرار است، ناترازی برق در کشور را تا پایان 1404 ریشه کن کند.
طی دوسال گذشته به گواهی اطلاعات توانیر برنامه مدیریت مصرف برق با هدف تامین حداکثر برق برای تولید سبب شده تا برای اولین بار در تاریخ، میزان برق تامین شده صنایع از بخش خانگی در 5 ماهه فصل گرم پیشی بگیرد.
بر اساس آمار شبکه برق، تجدیدپذیرها در ایران 20 سال قدمت دارند و طی این مدت ظرفیت تجدیدپذیر نصب شده به کمتر از 1000 مگاوات می‌رسد. این میزان برق کمتر از یک درصد ظرفیت نیروگاه‌های کشور است.
ایران ظرفیت قطعی 30 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر را دارد و کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به پایه محکم گاز طبیعی برای نیروگاه‌های کشور، توسعه تجدیدپذیر در ابعاد برنامه فعلی می‌تواند بدون تاثیر بر پایداری شبکه زمینه رفع ناترازی برق را فراهم کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی